Efficiency of marketing strategy of the selected company

Thesis title: Efektivita marketingové strategie vybrané firmy
Author: Sauber, Jakub
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá analýzou a návrhem úprav současné marketingové strategie vybrané firmy. V první kapitole je položen teoretický základ v podobě marketingového mixu služeb a uvedení problematiky marketingu na B2B trhu. Zároveň také řeší vhodnost klasického marketingu pro start-upy. V druhé kapitole již následuje samotné představení firmy, přiblížení českého trhu vzdělávání a shrnutí marketingové komunikace firmy, po které následuje vlastní výzkum, který obsahuje části týkající se například návrhu online kampaně nebo srovnání různých metod prodeje. Na závěr jsou formulována doporučení pro firmu.
Keywords: B2B trh; start-up; marketing služeb; trh vzdělávání; marketingová strategie
Thesis title: Efficiency of marketing strategy of the selected company
Author: Sauber, Jakub
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the analysis and proposal of the current marketing strategy of the selected company. In the first chapter is laid the theoretical basis in the form of a marketing mix of services and specifics of marketing in the B2B market. It also addresses the suitability of classic marketing for startups. The second chapter is followed by the introduction of the company itself, the introduction of the Czech education market and the summary of the marketing communication of the company, followed by the own research, which includes parts such as the design of an online campaign or comparison of various sales methods. In conclusion, recommendations are made for the company.
Keywords: marketing strategy; education market; start-up; B2B market; services marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 4. 2017
Date of submission: 25. 4. 2018
Date of defense: 29. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/61769/podrobnosti

Files for download

    Last update: