Marketing strategy of Česká spořitelna, a.s

Thesis title: Marketingová strategie spol. Česká spořitelna
Author: Moravcová, Nikol
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Komínek, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je popsat a kriticky zhodotit marketingovou strategii společnosti Česká spořitelna, a.s. První část práce je věnována vysvětlení základních pojmů v oblasti marketingu a marketingové a komunikační strategie. Praktická část se zabývá současnou situací na bankovním trhu se zaměřením na Českou spořitelnu, a.s., která je zde zárověň porována s jejími hlavními konkurenty. Na základě provedení situační analýzy a výzkumem zjištěných skutečností jsou navržena doporučení pro udržení si, či dokonce vylepšení svého postavení pro společnost.
Keywords: Marketingová strategie; Marketingový mix; Bankovní trh; Marketingový mix služeb
Thesis title: Marketing strategy of Česká spořitelna, a.s
Author: Moravcová, Nikol
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Komínek, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
The objective of this thesis is to describe and critically evaluate marketing strategy of Česká spořitelna, a.s. In the first part, there are explained key words of marketing, marketing and communication strategy. The practical part is focused on the current situation in the banking market in the Czech Republic, especially on Česká spořitelna, a.s. This bank is also compared with its main competitors. Based on the situational analysis and the research of the facts, recommendations are proposed to maintain or even improve its position on the banking market
Keywords: Marketing mix of services; Communication strategy; Banking market; Marketing strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 3. 2017
Date of submission: 25. 4. 2018
Date of defense: 29. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/61267/podrobnosti

Files for download

    Last update: