Marketing strategy of selected project

Thesis title: Marketingová strategie vybraného projektu
Author: Macková, Klára
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá marketingovou strategií projektu Gambrinus Kopeme za fotbal. Cílem práce je analyzovat současnou marketingovou strategii společnosti a následně navrhnout a doporučit možná zlepšení pro následující sezóny. Teoretická část práce je zaměřena na marketing, marketing ve sportu, marketingovou strategii, situační analýzu, marketingový a komunikační mix. Součástí praktické části je představení projektu Gambrinus Kopeme za fotbal a jeho pravidel. Na základě analýzy současného stavu, kvantitativního a kvalitativního výzkumu a analýzy SWOT jsou navrženy nové nástroje na zlepšení marketingové strategie pro následující sezóny.
Keywords: Kopeme za fotbal; sportovní marketing; marketingová strategie
Thesis title: Marketing strategy of selected project
Author: Macková, Klára
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis deals with the marketing strategy of the football project Gambrinus Kopeme za fotbal. The aim of the thesis is to analyze the marketing strategy of the project and afterwards suggest possible improvements. The theoretical part focuses on marketing, marketing in sport, marketing strategy, situation analysis, marketing and communication mix. The practical part contains introduction, characteristics, rules of the project and its communicational mix of the project. On the base of marketing research and SWOT analysis there were made a few suggestions how to improve the marketing strategy for future seasons.
Keywords: marketing project; marketing strategy; sports marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 1. 2017
Date of submission: 25. 4. 2018
Date of defense: 31. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/60356/podrobnosti

Files for download

    Last update: