Analysis of a Marketing Communication of Heaven Labs, Ltd with a focus on brand ambassadors

Thesis title: Analýza marketingové komunikace společnosti Heaven Labs, s.r.o. se zaměřením na brand ambassadory
Author: Karpíšek, Jiří
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Novák, Michal
Opponents: Přibil, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá marketingovou komunikací společnosti Heaven Labs, s.r.o., která se zaměřuje na prodej plnohodnotné potraviny v prášku s názvem Mana. Hlavním cílem práce je zjistit, jakou ochotou disponují zákazníci Many angažovat se na propagaci produktu. V teoretické části je definována marketingová komunikace, základní pojmy související s ambassador marketingem a některé moderní marketingové trendy. V praktické části je představena společnost Heaven Labs s.r.o., její marketingová komunikace a popsán koncept ambassador marketingu. Následně je proveden kvantitativní marketingový výzkum prostřednictvím dotazníkového šetření. Na jeho základě je zhodnocena ochota zákazníků angažovat se na propagaci Many a identifikovány klíčové faktory, které působí na zákazníkovu angažovanost propagovat Manu.
Keywords: Ambassador; komunikační nástroj; marketingová komunikace; angažovanost zákazníků; značka
Thesis title: Analysis of a Marketing Communication of Heaven Labs, Ltd with a focus on brand ambassadors
Author: Karpíšek, Jiří
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Novák, Michal
Opponents: Přibil, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis deals with the marketing communication of Heaven Labs, s.r.o. This company is focused on selling full-value powdered food called Mana. The main goal of the work is to find out how many customers are willing to promote this product. The theoretical part defines marketing communication, basic concepts related to ambassador marketing and some modern marketing trends. The practical part introduces Heaven Labs s.r.o., its marketing communication and the concept of the ambassador marketing. Subsequently, quantitative marketing research is conducted through a questionnaire survey. Based on this, the work evaluates customers' willingness to engage in the promotion of Mana, and identifies key factors, that affect customers’ engagement in promoting the product.
Keywords: Ambassador; communication tools; marketing communication; customer engagement; brand

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 10. 2017
Date of submission: 26. 4. 2018
Date of defense: 31. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/63704/podrobnosti

Files for download

    Last update: