Possibilities of sales promotion of travel insurance based on data analysis of social networks

Thesis title: Možnosti podpory prodeje cestovního pojištění za pomoci datové analýzy sociálních sítí
Author: Vlasák, Tomáš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Jelínek, Ivan
Opponents: Strossa, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá podporou prodeje cestovního pojištění na základě dat z Facebooku. Pou-žity jsou 2 metody, vybrání konkrétních uživatelů k přímému oslovení a identifikace vlivných osob. Práce má celkem 5 cílů. Prvním z nich je vymezení důležitých pojmů, druhým cílem je popis přístupů ke klasifikaci uživatelů, třetím cílem je popis trhu ces-tovního pojištění, čtvrtým cílem je navrhnout přístup k řešení problému a poslední cíl je ověření přístupu na datech.V teoretické části popisuji důležité pojmy z dané oblasti. Dále zkoumám možné metody klasifikace včetně jejich výhod a záporů. Objasňuji systém pojištění a cestovní pojištění podrobněji včetně popisu nabídek cestovního pojištění 5 českých bank. V praktické části jsou navrženy 2 metody, které na dostupných datech následně využívám.
Keywords: Facebook; pojištění; influencer; klasifikace
Thesis title: Possibilities of sales promotion of travel insurance based on data analysis of social networks
Author: Vlasák, Tomáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Jelínek, Ivan
Opponents: Strossa, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor work mainly focuses on a sale support of travel insurance, which is based on data from the Facebook. There are 2 methods used, selection of specific users for a direct offer and identification of the influencers. The work consists of 5 goals. In the first one there are important key words specified, the second goal is to describe the attitudes to the classification of users, the third goal is to describe the offer of travel insurance on the market, the fourth goal is to suggest the attitude to dealing with the problem and the last one is to clarify the attitude on data.In the theoretical part there are important terms in this field described. I also do the re-search on possible methods of classification including their advantages and disad-vantages. I also explain the principles of insurance and travel insurance in detail, where there are also 5 Czech bank offers described. In the practical part there are 2 methods suggested, which are applied on data available.
Keywords: Facebook; classification; insurance; influencer

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Aplikovaná informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information and Knowledge Engineering

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 10. 2017
Date of submission: 26. 4. 2018
Date of defense: 12. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/63354/podrobnosti

Files for download

    Last update: