Marketing plan for a chosen travel agency

Thesis title: Marketingový plán pre vybranú cestovnú kanceláriu
Author: Vigašová, Barbora
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kalábová, Markéta
Opponents: Petrů, Zdenka
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom mojej diplomovej práce je spracovanie marketingového plánu pre vybranú cestovnú kanceláriu špecializujúcu sa na okružné námorné plavby loďou. Práca je rozdelená na teoretickú časť, ktorá sa bude venovať súhrnu poznatkov z oblasti marketingu cestovného ruchu a zároveň popisuje jednotlivé časti marketingového plánu. V praktickej časti je charakterizovaná vybraná spoločnosť, a na základe pozorovania, osobných rozhovorov a analýzy je následne spracovaná SWOT matica, sú stanovené marketingové ciele, marketingová stratégia, navrhnutý marketingový mix, a nakoniec aj plánovaný rozpočet a monitoring.
Keywords: situačná analýza; cestovná kancelária; marketingový plán; marketing v cestovnom ruchu; SWOT analýza; marketingový mix
Thesis title: Marketingový plán pro vybranou cestovní kancelář
Author: Vigašová, Barbora
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kalábová, Markéta
Opponents: Petrů, Zdenka
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem mé diplomové práce je zpracování marketingového plánu pro vybranou cestovní kancelář specializující se na okružní námořní plavby lodí. Práce je rozdělena na teoretickou část, která se bude věnovat souhrnu poznatků z oblasti marketingu cestovního ruchu a zároveň popisuje jednotlivé části marketingového plánu. V praktické části je charakterizována vybraná společnost, a na základě pozorování, osobních rozhovorů a analýzy je následně zpracována SWOT matice, jsou stanoveny marketingové cíle, marketingová strategie, navržený marketingový mix, a nakonec i plánovaný rozpočet a monitoring.
Keywords: situační analýza; SWOT analýza; cestovní kancelář; marketing v cestovním ruchu; marketingový mix; marketingový plán
Thesis title: Marketing plan for a chosen travel agency
Author: Vigašová, Barbora
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kalábová, Markéta
Opponents: Petrů, Zdenka
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The aim of my master thesis is to elaborate a marketing plan for a chosen travel agency specializing in cruises. The thesis is divided into a theoretical part, which will focus on the knowledge of tourism marketing and describes individual parts of the marketing plan. In the practical part, the selected company is characterized, and on the basis of observation, personal interviews and analysis I elaborated the SWOT matrix, set marketing objectives, marketing strategy, proposed marketing mix, and finally planned budget and monitoring.
Keywords: marketing plan; SWOT matrix; marketing mix; travel agency; tourism marketing; situation analysis

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 9. 2017
Date of submission: 26. 4. 2018
Date of defense: 23. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62919/podrobnosti

Files for download

    Last update: