Marketing and communication strategy of the company Meridien CS s.r.o

Thesis title: Marketingová a komunikační strategie firmy Meridien CS, s.r.o
Author: Venig, Václav
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce řeší použití marketingových a komunikačních technik v praxi. Cílem je analyzovat společnost Meridien CS s. r. o. Práce je rozdělena do dvou částí – části teoretické a praktické. Za pomoci literatury jsou vymezeny základní pojmy jako marketing, marketingový mix, komunikační strategie a výzkum trhu.Část praktická přestavuje společnost Meridien CS s. r. o., analyzuje marketingový a komunikační mix. Část práce je věnována vybraným konkurentům z odvětví. Stěžejní část je věnována dotazníkovému šetření, které je zdrojem pro návrhy a doporučení na vylepšení stávající marketingové a komunikační strategie.
Keywords: Marketing; Marketingové komunikace; Výzkum trhu; SWOT analýza
Thesis title: Marketing and communication strategy of the company Meridien CS s.r.o
Author: Venig, Václav
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis deals with a using of the marketing and communication strategy in practice. The objective is to analyse the company Meridien CS s. r. o. The thesis is divided into two parts – the theoretical and the practical one. In the first part there are explained basic terms as marketing, marketing mix, communication strategy and market research.The practical part contains description and history of company Meridien CS s. r. o, analysis of current marketing and communication strategy. The next part of thesis is about analysis of selected competitors. The main part covers the market research. Based on the results are proposed improvements for current marketing and communication strategy.
Keywords: Market research; SWOT analysis ; Marketing; Marketing communications

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Manažer obchodu
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 9. 2017
Date of submission: 27. 4. 2018
Date of defense: 29. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62886/podrobnosti

Files for download

    Last update: