Analysis of the company's Hamé Acquisition strategy

Thesis title: Analýza akviziční strategie společnosti Hamé
Author: Poljanyčka, Oleksandr
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Topolová, Ivana
Opponents: Čermáková, Elvíra
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce na téma "Analýza akviziční strategie společnosti Hamé" analyzuje akvizice s přítomností společnosti Hamé, jako strategického investora. Práce se skládá ze tří klíčových části - první, teoretické, která představuje úlohu fúzí a akvizic v růstu společností, klasifikuje hlavní formy investorů a interpretuje všechna teoretická východiska nezbytná pro provedené zkoumání. Závěr této části mi poslouží pro druhou část, analytickou. V této empirické části analyzuji akviziční strategii společnosti Hamé od jejího vzniku až po současnost. V poslední, třetí části, využiji zkoumání z předešlých částí za účelem tvorby doporučení pro akviziční strategii společnosti Hamé.
Keywords: Investice; Akvizice; strategie růstu; strategický investor; Fúze
Thesis title: Analysis of the company's Hamé Acquisition strategy
Author: Poljanyčka, Oleksandr
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Topolová, Ivana
Opponents: Čermáková, Elvíra
Thesis language: Česky
Abstract:
My thesis "Analysis of the company's Hamé Acquisition strategy" analyzes acquisitions, with the presence of Hamé as a strategic investor. The thesis consists of three key parts - the first, theoretical, which defines the role of M&A in the company’s growth, classifies the main forms of investors and interprets all the theory necessary for the underlying research. The conclusion of this part will bе tested in the second, analytical part. In this empirical section, I have been analyzing Hamé's acquisition strategy since its establishment to the present. In the last, third part, I will use the data I gathered in the previous parts to make recommendations for the acquisition strategy of company Hamé.
Keywords: Strategic Investor; Investment; Merger; Acquisition; Growth Strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 9. 2017
Date of submission: 26. 4. 2018
Date of defense: 30. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62846/podrobnosti

Files for download

    Last update: