Brand building of Nemléko, s.r.o. for foreign markets

Thesis title: Budování značky společnosti Nemléko, s.r.o. pro zahraniční trhy
Author: Bosmanová, Petra
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Topolová, Ivana
Opponents: Kubálková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je zhodnotit stávající strategii značky společnosti Nemléko a podat návrhy na její zlepšení s ohledem na plánovaný vstup na zahraniční trhy. Dále je cílem práce také navržení komunikace značky pro rakouský a maďarský trh. Práce je členěna do tří kapitol. První kapitola se věnuje značce a jejím funkcím, prvkům značky, identitě, image a positioningu značky, hodnotě značky a konceptu řízení značky. Ve druhé kapitole je představena společnost Nemléko a její současná marketingové strategie, stejně tak jako její plánovaná marketingová strategie pro zahraniční trh Rakouska a Maďarska, na které se Nemléko chystá své výrobky vyvážet. V další části druhé kapitoly je maďarský a rakouský trh krátce představen. Třetí kapitola se věnuje nejprve zhodnocení stávajících prvků značky a návrhům na jejich zlepšení, dále je na základě dat z dotazníkového šetření zhodnocen současný stav značky a je vybudována její identita. V závěru třetí kapitoly je představen návrh komunikace značky na rakouském a maďarském trhu.
Keywords: komunikace; marketing; značka
Thesis title: Brand building of Nemléko, s.r.o. for foreign markets
Author: Bosmanová, Petra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Topolová, Ivana
Opponents: Kubálková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to evaluate current brand strategy of the company Nemléko, s.r.o. and to suggest solutions for its improvement with regard to planned entry into foreign markets. Furthermore, the aim is to propose brand communication for Austrian and Hungarian markets. The thesis is divided into 3 main parts. The first part is devoted to a brand and its functions, brand elements, brand identity, image and positioning, brand value and brand management. The second part contains an introduction of the company Nemléko, s.r.o. and its current marketing strategy as well as its planned marketing strategy for Austria and Hungary. The Austrian and Hungarian markets are also shortly introduced there. The third part contains evaluation of the brand elements and the current state of the brand and proposals for their improvement are made, after that the brand identity is defined. At the end of the third part, a brand communication for Austria and Hungary is proposed.
Keywords: brand; communication; marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 9. 2017
Date of submission: 26. 4. 2018
Date of defense: 30. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62842/podrobnosti

Files for download

    Last update: