Social media marketing focused on Generation Z

Thesis title: Marketing na sociálních sítích zaměřený na generaci Z
Author: Červená, Lucie
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kubálková, Markéta
Opponents: Topolová, Ivana
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá marketingem uskutečňovaným na sociálních sítích a cíleným na generaci Z. Jejím cílem je poskytnout doporučení společnostem s cílovou skupinou Z, které chtějí pro svoji marketingovou strategii využívat sociální sítě. V teoretické části práce jsou vymezeny základní pojmy jako sociální síť, internetový marketing, generace Z a influencer. Součástí práce je také rozbor podstatných rozdílů mezi generací Z a generací mileniánů souvisejících s marketingem. Praktická část práce se věnuje provedenému výzkumu a jeho vyhodnocení. V poslední kapitole jsou podána závěrečná doporučení, která jsou cílem této práce.
Keywords: generace Z; internetový marketing; sociální sítě
Thesis title: Social media marketing focused on Generation Z
Author: Červená, Lucie
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kubálková, Markéta
Opponents: Topolová, Ivana
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with social media marketing focused on Generation Z. The aim of this work is to provide recommendations for companies with Generation Z as their target group, who intend to use social media for their marketing strategy. In the theoretical part, there is an explanation of the basic terms such as social media, Internet marketing, Generation Z and influencer. The work also includes an analysis of the differences between Generation Z and Millennials related to marketing. The practical part is devoted to the executed research and its evaluation. Finally, the last chapter gives final recommendations, which are the aim of this work.
Keywords: social media; Internet marketing; Generation Z

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 7. 2017
Date of submission: 26. 4. 2018
Date of defense: 4. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62606/podrobnosti

Files for download

    Last update: