Destination Marketing of Eastern Moravia

Thesis title: Destinační marketing Východní Moravy
Author: Slováková, Nikola
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kvítková, Zuzana
Opponents: Daňová, Dana
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem diplomové práce je na základě dostupných informací, statistik a výzkumů agentury CzechTourism definovat vhodné cílové segmenty a navrhnout vhodné produkty a opatření ke zvýšení návštěvnosti Východní Moravy v rámci incomingového cestovního ruchu. Teoreticky zaměřená je převážně první kapitola zabývající se popisem destinačního marketingu stejně jako popisem organizací destinačního managementu, segmentace a současných trendů v destinačním marketingu. V dalších částech lze nalézt charakteristiku vybraných cílových segmentů i přiblížení marketingové strategie regionu. Na základě těchto informací je navržen marketingový mix a SWOT analýza regionu. Následně jsou s ohledem na charakteristiku jednotlivých segmentů a převažující archetypy navrženy návrhy produktů stejně jako doporučení k již existujícím produktům i způsoby, jakými lze jednotlivé segmenty oslovit.
Keywords: destinace; destinační marketing; segmentace; region; archetypy; zacílení; produkt; Východní Morava; segment
Thesis title: Destination Marketing of Eastern Moravia
Author: Slováková, Nikola
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kvítková, Zuzana
Opponents: Daňová, Dana
Thesis language: Česky
Abstract:
The main aim of this thesis is to determine target market segments, based on available information and statistics, and subsequently suggest measures and suitable products determined to increase number of visits of Eastern Moravia region within incoming tourism. The first chapter theoretically describes information concerning destination marketing and destination management organizations, as well as importance of segmentation and contemporary trends in destination marketing. Next chapters describe chosen market segments of tourists as well as marketing strategy of the region. Based on these information, a marketing mix is suggested, SWOT analysis is performed and suggestions of products and recommendations to increase visits of Eastern Moravia region are made, while characteristics of individual segments and predominating archetypes are taken into consideration. Furthermore, possible forms of communication with these segments are suggested.
Keywords: region; Eastern Moravia; segmentation; segment; archetype; targeting; product; destination; destination marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 6. 2017
Date of submission: 26. 4. 2018
Date of defense: 23. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62397/podrobnosti

Files for download

    Last update: