Analysis of mass media communication in museums and galleries in 2010-2016 on the Czech mass media market

Thesis title: Analýza masmediální komunikace muzeí a galerií v letech 2010-2016 na českém masmediálním trhu
Author: Novotná, Kateřina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Novák, Michal
Opponents: Kincl, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zaměřuje na analýzu masmediální komunikace muzeí a galerií v letech 2010-2016 na českém masmediálním trhu ve vybraných mediatypech tisku, televize a rozhlasu. Cílem práce je popsat trh galerií a muzeí prostřednictvím analýzy jejich masmediální komunikace ve jmenovaných letech a mediatypech s následnou syntézou poznatků. Práce mapuje především strukturu trhu na základě právního zřízení zúčastněných subjektů, jejich geografické příslušnosti a způsobu, jakým realizují marketingovou komunikaci. Součástí je také predikace budoucího vývoje masové komunikace a nalezení specifických charakteristik tohoto trhu. Pro vypracování analýzy jsou použita data popisující celou masově komunikující populaci na trhu galerií a muzeí.
Keywords: Marketingová komunikace; Analýza; Masová média; Trh galerií a muzeí; Muzejnictví; Masová komunikace
Thesis title: Analysis of mass media communication in museums and galleries in 2010-2016 on the Czech mass media market
Author: Novotná, Kateřina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Novák, Michal
Opponents: Kincl, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Diploma Thesis is focused on the mass-media communication analysis on the Czech galleries and museums market in 2010 - 2016. Three media types have been selected: print, television and radio. The aim of the diploma thesis is to describe galleries and museums market by the analysis of its mass-media communication in the mentioned period. The findings are sumarized at the end of the thesis. The diploma thesis is mainly describing the structure of the market by the information of the legal form of communicating subjects, their geographical location, and the form in which they excercise their marketing communication. A part of the thesis also deals with the prediction of future development of mass communication. Special characteristics of the analyzed market are described. The data describing only those museums and and galleries which used mass communication was used for the purposes of this Thesis.
Keywords: Mass Media Communication; Marketing Communication; Analysis; Mass Media; Galleries and Museums Market; Museums

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Exact Methods

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 4. 2017
Date of submission: 26. 4. 2018
Date of defense: 17. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62032/podrobnosti

Files for download

    Last update: