Marketing use of Instagram

Thesis title: Marketingové využití sítě Instagram
Author: Duongová, Thu Lan
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kubálková, Markéta
Opponents: Oswaldová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce bylo na základě získaných teoretických poznatků z odborné literatury, vlastních uživatelských i profesních zkušenostní a analýzy aktivit instagramových účtů společnosti Nestlé vytvořit zásady úspěšného použití sociální sítě Instagram jako marketingového nástroje. Práce nejprve popisuje historii internetu, vznik a rozšíření sociálních sítí a jejich rostoucí význam v dnešním světě. Dále je popsána aplikace Instagram a vytvořen rozbor základních ukazatelů úspěšnosti komunikace značek Orion, Maggi a Nestlé CZ/SK. V závěru jsou pak nabyté znalosti shrnuty do bodů, které slouží jako návod pro vytvoření efektivní komunikační strategie na zkoumané platformě.
Keywords: Instagram; marketing; sociální síť; Nestlé
Thesis title: Marketing use of Instagram
Author: Duongová, Thu Lan
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kubálková, Markéta
Opponents: Oswaldová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
The main objective of the work was to create a set of principles for the successful use of Instagram, the social network site as a marketing tool based on gained theoretical findings from specialised literature, own personal use, professional experience and analysis of the Nestle Instagram accounts. The work first describes the history of the internet, the origin and expansion of social networks and their increasing importance in today’s world. Next, the application Instagram is described and the essential indicators for of the success of the brands Orion, Maggie and Nestlé CZ/SK are analysed. Finally, the acquired knowledge is summarized into points that serve as a guide for creating an effective communication strategy on the examined platform.
Keywords: social network; marketing; Instagram; Nestlé

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 5. 2017
Date of submission: 26. 4. 2018
Date of defense: 4. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62014/podrobnosti

Files for download

    Last update: