Marketing strategy of the brand Chef Club on the Czech market

Thesis title: Marketingová strategie značky Chef club na českém trhu
Author: Loupalová, Diana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Mašek, Libor
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá analýzou současné marketingové strategie značky Chef Club na českém trhu. V teoretické části práce jsou rozebrány pojmy týkající se marketingu a značky nutné k pochopení části praktické. V úvodu praktické části je představena značka Chef Club spolu s její identitou. Dále je vymezena současná marketingová situační analýza značky, prvky marketingového mixu značky a její komunikační strategie. V následující kapitole je proveden vlastní marketingový výzkum v podobě dotazníkového šetření. Ze zjištěných poznatků je v závěru práce sestavena SWOT analýza a následně jsou uvedeny možné návrhy a doporučení na vylepšení marketingové strategie značky.
Keywords: Marketing; Marketingová strategie; Chef Club
Thesis title: Marketing strategy of the brand Chef Club on the Czech market
Author: Loupalová, Diana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Mašek, Libor
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis is focused on analysing the current marketing strategy of the brand Chef Club on the Czech market. The theoretical part of the thesis explains marketing terms and branding that are necessary for understanding the practical part. The initial of the practical part is introduction of brand Chef Club together with its identity. Furthermore, the current marketing situation analysis of the brand, brand marketing mix elements and its communication strategy are defined. Subsequently, an actual marketing research is carried out in the form of a questionnaire survey. In conclusion it is introduced a SWOT analysis based on the findings and followed by possible suggestions and recommendations of marketing strategy improvement.
Keywords: Marketing strategy; Marketing; Chef Club

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 3. 2017
Date of submission: 26. 4. 2018
Date of defense: 29. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/61555/podrobnosti

Files for download

    Last update: