Marketing strategy of the company Bata

Thesis title: Marketingová strategie spol. Baťa
Author: Procházková, Agáta
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Brezinová , Iveta
Thesis language: Česky
Abstract:
V této bakalářské práci se zabýváme analýzou nákupního chování a preferencí mladých českých spotřebitelů, co se týče bot a jejich požadavků na boty. Poznatky a informace, které jsou pro účely této práce sbírány prostřednictvím online ankety a individuálních rozhovorů, jsou použity pro vytvoření marketingové komunikace pro uvedení nové globální produktové řady bot využívající inovativní technologie od společnosti Baťa na český trh. Práce je rozdělena na praktickou a teoretickou část, přičemž v úvodní části jsou definovány hlavní pojmy týkající se marketingu, marketingového výzkumu a využívaných technologií v obuvnickém odvětví. Navazující praktická část je věnována sbírání informací o nákupním chování mladých Čechů, které jsou následně interpretovány, a v poslední kapitole je na jejich základě vytvořen návrh marketingové komunikace pro nový produkt, který je hlavním cílem této práce.
Keywords: marketing; marketingová komunikace; obuv; Baťa
Thesis title: Marketing strategy of the company Bata
Author: Procházková, Agáta
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Brezinová , Iveta
Thesis language: Česky
Abstract:
In this bachelor thesis, we analyze the purchasing behavior and preferences of young Czech consumers in terms of shoes and their shoe requirements. The knowledge and information that is collected via online surveys and individual interviews for the purposes of this work is used to create marketing communication for launching a new global shoe product line utilizing innovative technology from Bata to the Czech market. The thesis consists of the practical and theoretical part, while in the theoretical part are defined the main concepts related to marketing, marketing research and technologies used in the shoe branch. The following practical part is devoted to collecting information about the shopping behavior of young Czechs, which are subsequently interpreted, and used in the last chapter in order to create a proposal of marketing communication for the new product, which is the main aim of this work.
Keywords: marketing; footwear; marketing communication; Baťa

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 3. 2017
Date of submission: 26. 4. 2018
Date of defense: 29. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/61438/podrobnosti

Files for download

    Last update: