The specifics of direct marketing in the Czech Republic

Thesis title: Specifika přímého marketingu v ČR
Author: Šustrová, Veronika
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Kadlecová, Marie
Thesis language: Česky
Abstract:
Tématem bakalářské práce jsou specifika přímého marketingu v České republice. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část popisuje základy marketingu, marketingového komunikačního mixu a také vysvětluje pojmy osobní prodej a přímý prodej a představuje společnosti, které fungují na principu přímého prodeje. V praktické části jsou představeny konkrétní společnosti, které obchodují na bázi přímého prodeje. V této části je také vyhodnocen dotazník, který zkoumá trh přímého prodeje v České republice a jeho typické spotřebitele.
Keywords: marketingový komunikační mix; přímý marketing; osobní prodej; přímý prodej
Thesis title: The specifics of direct marketing in the Czech Republic
Author: Šustrová, Veronika
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Kadlecová, Marie
Thesis language: Česky
Abstract:
The topic of the bachelor thesis is the specifics of direct marketing in the Czech Republic. The thesis is divided into a theoretical and practical part. The theoretical part describes the basics of marketing, the marketing communication mix and also explains the terms of personal sales and direct sales and introduces companies that operate on the principle of direct sales.Specific companies that trade on the basis of direct sales are presented in the practical part. A questionnaire which examines the direct sales market in the Czech Republic and its typical consumers is evaluated in this in this part.
Keywords: marketing communication mix; direct marketing; personal sales; direct sales

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 3. 2017
Date of submission: 26. 4. 2018
Date of defense: 20. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/61099/podrobnosti

Files for download

    Last update: