Merger of Marriott and Starwood hotel chains

Thesis title: Fúze hotelových sítí Marriott a Starwood
Author: Chocholoušová, Kateřina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Jenčková, Jiřina
Opponents: Burda, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce řeší fúzi hotelových řetězců Marriott International a Starwood Hotels and Resorts a její důsledky. Cílem této práce je představit čtenáři největší hotelovou síť Marriott a dále jednu z bývalých největších hotelových sítí na světě Starwood. Dále také objasnit průběh a výsledek fúze. Autorka se zaměřila na dopady fúze na Marriott, Starwood, zaměstnance a klienty.Data byla zpracována pomocí analýzy průběhu fúze, interview vysoce postavených manažerů a dotazování zaměstnanců. V diplomové práci se podařilo vyhodnotit pozitivní dopady na Marriott a Starwood prostřednictvím porovnání ukazatele RevPAR, vyplacených dividend akcionářům a ročních reportů společnosti Marriott. Dopady na zaměstnance byly vyhodnoceny na základě zkušeností autorky, nasbírané při práci pro hotelový řetězec Marriott a dotazování ostatních zaměstnanců. Dopady na klienty byly analyzovány zkoumáním změn týkající se věrnostního programu. Přínosem diplomové práce je důkaz pozitivních dopadů fúze na Marriott, Starwood, zaměstnance i klienty.
Keywords: Hotel; Starwood; Marriott; akvizice; fúze; hotelový řetězec; zaměstnanec; věrnostní zákazník; věrnostní program; Marriott Rewards; Starwood Preffered Guest
Thesis title: Merger of Marriott and Starwood hotel chains
Author: Chocholoušová, Kateřina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Jenčková, Jiřina
Opponents: Burda, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis deals with the merger of Marriott International and Starwood Hotels and Resorts and its consequences. The aim of this paper is to introduce the largest hotel network Marriott and one of the former biggest hotel chain in the world Starwood. It also clarifies the course and the outcome of the merger. The author focused on the impact of the merger on Marriott, Starwood, employees and clients.The data was processed by analyzing the merger process, interviewing senior executives, and questioning employees.The diploma thesis has evaluated the positive impacts on Marriott and Starwood by comparing RevPAR, dividends paid to shareholders and Marriott annual reports. Employee impacts have been evaluated based on the experience of the author, obtained during work for the Marriott hotel chain and interviewing other staff. Impacts on clients were analyzed by examining changes to the loyalty program.
Keywords: loyal customer; loyalty program; Starwood; Marriott; Marriott Rewards; Starwood Preffered Guest; acquisition; merger; Hotel; hotel chains; associate; member

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 10. 2016
Date of submission: 26. 4. 2018
Date of defense: 4. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/59374/podrobnosti

Files for download

    Last update: