Social media as a tool of marketing strategy

Thesis title: Sociální sítě jako nástroj marketingové strategie
Author: Vávrová, Karolína
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Bolotov, Ilya
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá marketingem na sociálních sítích a zejména pak možností monitoringu a analýzy dat ze sociálních sítí. Jejím cílem je pomocí analýzy zhodnotit výkon na sociálních sítích módní značky Desigual a následně navrhnout možná řešení pro jeho zlepšení. Tato analýza bude provedena za pomocí analytických nástrojů pro sociální sítě, především od společnosti Socialbakers. Práce je rozdělena do tří hlavních kapitol. První, teoretická část vysvětluje, jak sociální sítě fungují s detailnějším popisem Facebooku, Twitteru, Instagramu a LinkedInu a marketingem na sociálních sítích. Druhá část se zabývá možnostmi monitorování a analýzy dat ze sociálních sítí a podrobněji je popsána společnost Socialbakers, které je věnována poslední část druhé kapitoly. Třetí kapitola se zabývá analýzou výkonu módní značky Desigual na Facebooku a Instagramu a jeho porovnáním s konkurencí a s módním odvětvím. Na závěr bude analýza vyhodnocena a následně budou navržena možná řešení.
Keywords: Sociální sítě; Social media marketing; Facebook; Sociální média; Instagram
Thesis title: Social media as a tool of marketing strategy
Author: Vávrová, Karolína
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Bolotov, Ilya
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis focuses on social media marketing and especially on possibilities of monitoring and analyzing data from social networks. Its goal is to analyze performance on social networks of the Desigual fashion brand and then suggest possible solutions for its improvement. This analysis will be carried out using analytical tools for social networks, especially from Socialbakers. The thesis is divided into three main chapters. The first, theoretical part, explains how social networks work with a more detailed description of Facebook, Twitter, Instagram and LinkedIn and social media marketing. The second part deals with possibilities of monitoring and analyzing data from social networks and in more detail is decribed a company Socialbakers, which is devoted to the last part of the second chapter. The third chapter deals with the analysis of the performance of the fashion brand Desigual on Facebook and Instagram and its comparison with the competition and the fashion industry. Finally the analysis will be evaluated and possible solutions will be suggested.
Keywords: Social media; Social networks; Social Media Marketing; Facebook; Instagram

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 9. 2015
Date of submission: 26. 4. 2018
Date of defense: 28. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/53963/podrobnosti

Files for download

    Last update: