Photograph as a marketing tool

Thesis title: Fotografie jako marketingový nástroj
Author: Havel, Tomáš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Krsek, Libor
Opponents: Horný, Stanislav
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá fotografií z hlediska marketingu. Hlavním cílem je popsat, jakou roli má fotografie v marketingu a jaké jsou podmínky pro její úspěšnost. Teoretická část úvodem pojednává o historii fotografie a jejím vývoji. Zaměřuje se na významnost fotografie v reklamě a její konkrétní využití, uvádí její cíle a popisuje jednotlivé žánry. Zaobírá se působením snímků na příjemce ze smyslového i duševního hlediska a charakterizuje prvky, které pozitivně ovlivňují vnímání fotografie, a tudíž jsou marketingově efektivní. Závěr této části se věnuje současné situaci na sociálních sítích, kde nachází reklamní fotografie stále větší uplatnění.Praktická část analyzuje působení reklamních fotografií společnosti O2 Czech Republic a.s. na sociální síti Instagram a zkoumá jejich vývoj. Cílem je návrh postupů vedoucích ke zlepšení komunikace na Instagramu. Závěrem se práce věnuje vlastním zkušenostem autora s marketingovou fotografií a influence marketingem.
Keywords: fotografie; reklama; marketing; sociální sítě; Instagram
Thesis title: Photograph as a marketing tool
Author: Havel, Tomáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Krsek, Libor
Opponents: Horný, Stanislav
Thesis language: Česky
Abstract:
Bachelor thesis deals with photography from the viewpoint of marketing. The main aim is to describe the role of photography in marketing and the conditions for its success. The theoretical part introduces the history of photography and its development. It focuses on the importance of photography in advertising and its specific use, its aims and its descriptions of photographic genres. It focuses on the sensory and mental effects of images on the recipient, and it characterizes elements that positively affect the perception of photography and are marketing-efficient. The conclusion of this section is about the current situation on social networks, where advertising photography is becoming increasingly popular. The practical part analyzes the impact of advertising photos of O2 Czech Republic a.s. on the Instagram social network and explores their development. The aim is to suggest procedures to improve communication on Instagram. In conclusion, the thesis focuses on the author's own experience with marketing photos and influence marketing.
Keywords: photography; advertising; marketing; social networks; Instagram

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Multimédia v ekonomické praxi
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Multimedia

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 2. 2018
Date of submission: 27. 4. 2018
Date of defense: 14. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/64659/podrobnosti

Files for download

    Last update: