Consumer behaviour analysis on the Coca-Cola market

Thesis title: Analýza chování spotřebitele na trhu nápojů Coca-Cola
Author: Milichovský, Václav
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Sadílek, Tomáš
Opponents: Hradský, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářské práce se zaměřuje na analýzu chování spotřebitele na trhu nápojů Coca-Cola, prostřednictvím marketingového mixu analyzuje marketingovou strategii společnosti The Coca-Cola Company, v praktické části se zaměřuje na kvalitativní výzkum, pomocí metody focus group. Cílem výzkumu je zjistit, chování spotřebitelů na trhu nápojů Coca-Cola s ohledem na marketingový mix a chuťové preference.
Keywords: Marketingový mix; Focus group; Coca-Cola
Thesis title: Consumer behaviour analysis on the Coca-Cola market
Author: Milichovský, Václav
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Sadílek, Tomáš
Opponents: Hradský, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis focuses on the analysis of consumer behaviour in the Coca-Cola beverage market. It analyzes the marketing strategy of The Coca-Cola Company through the marketing mix. In the practical part it focuses on qualitative research using focus group method. The aim of the research is to analyze consumer behaviour in the Coca-Cola market regarding marketing mix and taste preferences.
Keywords: Marketing mix; Focus group; Coca Cola

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 9. 2017
Date of submission: 27. 4. 2018
Date of defense: 29. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/63150/podrobnosti

Files for download

    Last update: