Sharing economy and Web 2.0

Thesis title: Zdieľaná ekonomika a web 2.0
Author: Ondejková, Ľubomíra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Vojtíšek, Zdeněk
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práca sa zaoberá účasťou spotrebiteľov na zdieľanej ekonomike so zameraním na Web 2.0. Jej cieľom je identifikovať motívy vedúce k účasti na zdieľanej ekonomike, ďalej zistiť, aký vplyv majú spoločnosti a iní spotrebitelia na účastníkov zdieľanej ekonomiky prostredníctvom Webu 2.0 a v neposlednom rade preskúmať, aké sú dopady tejto účasti. Teoretická časť je venovaná predstaveniu zdieľanej ekonomiky, jej foriem a Webu 2.0, spolu s rozborom motívov účasti a možného vplyvu Webu 2.0. Obsahom praktickej časti je potom analýza dát získaných z výskumu realizovaného formou dotazníka v rámci cieľovej skupiny mladej generácie.
Keywords: Web 2.0; spoluspotrebiteľstvo; zdieľaná ekonomika
Thesis title: Sdílená ekonomika a Web 2.0
Author: Ondejková, Ľubomíra
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Vojtíšek, Zdeněk
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá účastí spotřebitelů na sdílené ekonomice se zaměřením na Web 2.0. Jejím cílem je identifikovat motivy vedoucí k účasti na sdílené ekonomice, dále zjistit, jaký vliv mají společnosti a jiní spotřebitelé na účastníky sdílené ekonomiky prostřednictvím Webu 2.0 a v neposlední řadě prozkoumat, jaké jsou dopady této účasti. Teoretická část je věnována představení sdílené ekonomiky, její forem a Webu 2.0, spolu s rozborem motivů účasti a možného vlivu Webu 2.0. Obsahem praktické části je pak analýza dat získaných z výzkumu realizovaného formou dotazníku v rámci cílové skupiny mladé generace.
Keywords: spoluspotřebitelství; sdílená ekonomika; Web 2.0
Thesis title: Sharing economy and Web 2.0
Author: Ondejková, Ľubomíra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Vojtíšek, Zdeněk
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The diploma thesis deals with the participation in the sharing economy with focus on Web 2.0. Its aim is to identify the motives for the participation in the sharing economy, to find out what is the impact of companies and other consumers on the participants of the sharing economy through Web 2.0 and, last but not least, to explore the implications of this participation. The theoretical part provides an insight into the sharing economy, its different forms and Web 2.0, together with the analysis of the motives for the participation and the possible influence of Web 2.0 based on the literature review. The practical part focuses on analysis of the data obtained from the research carried out in the form of a questionnaire.
Keywords: Web 2.0; sharing economy; collaborative consumption

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 9. 2017
Date of submission: 27. 4. 2018
Date of defense: 30. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62991/podrobnosti

Files for download

    Last update: