Business strategy of the EvoBus Česká republika s.r.o. company

Thesis title: Obchodní strategie firmy Evobus
Author: Kendlbacher, Daniela Annette
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Cimler, Petr
Opponents: Fuchs, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce, která je rozdělena do tří částí, se zabývá obchodní strategií společnosti EvoBus Česká republika s.r.o. Cílem práce je analýza obchodní strategie a její následné vyhodnocení. V první části práce je charakterizován autobusový trh v České republice a v Evropě. Druhá kapitola se věnuje hlavním teoretickým poznatkům a definicím k porozumění obchodní a marketingové strategie. Poslední třetí část je část praktická, která představuje společnost EvoBus. Tato kapitola se pomocí PEST analýzy věnuje analýze makroprostředí a dále především analýze obchodní strategie, která je provedena pomocí SWOT analýzy. Tato kapitola taky předkládá jisté strategické návrhy na zlepšení zjištěné obchodní strategie. Na závěr této poslední kapitoly je pomocí marketingového mixu představena marketingová strategie firmy Evobus.
Keywords: analýza makroprostředí; marketingový mix; dodavatelsko- odběratelské vztahy; SWOT analýza ; marketingová strategie
Thesis title: Business strategy of the EvoBus Česká republika s.r.o. company
Author: Kendlbacher, Daniela Annette
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Cimler, Petr
Opponents: Fuchs, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Topic of this bachelor thesis is the analysis of business strategy of the company EvoBus Česká republika s.r.o. and is divided into 3 chapters. The aim of this work is to analyze business strategy and its subsequent evaluation. The first chapter covers the bus market in Czech Republic and Europe. The second chapter is based on main theoretical knowledge defining business and marketing strategy. The third part is a practical part that contains basic information about the company. This chapter also deals with the analysis of macro-environment and further analysis of the business strategy with application of SWOT analysis. This chapter also presents some strategic proposals and improvements of the business strategy and the outcomes could be used for the development in next plans. At the end of this last chapter monitor marketing strategy and company communication.
Keywords: supplier- customer relations; marketing mix; analysis of makro environent; marketing strategy; SWOT analysis

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 9. 2017
Date of submission: 27. 4. 2018
Date of defense: 23. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62974/podrobnosti

Files for download

    Last update: