Inditex's marketing strategy on the Czech market

Thesis title: Marketingová strategie společnosti Inditex na českém trhu
Author: Stanchulyak, Ksenia
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Drozen, František
Opponents: Postler, Milan
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je provést analýzu současné marketingové strategie společnosti Inditex a prozkoumat, jestli je aplikovaná na českém trhu. Teoretická část se zabývá vysvětlením pojmů marketingová strategie, mikro a makroprostředí podniku, seznamuje čtenáře s různými druhy marketingových strategií. Dále se práce zaměřuje na problematiku využívaní marketingu ve sféře mody a vysvětlení pojmů quick response a fast fashion. V navazující praktické části je uvedená informace o historickém vývoji společnosti, jejich finančních ukazatelích. Pak pomocí různých analýz je ohodnoceno okolí společnosti a interní situace, odhaleny silné, slabé stránky, příležitosti a hrozby. Na základě dosažených výsledku jsou uvedeny shrnutí a popis klíčivých prvků strategie společnosti Inditex a také prokázaná její účinnost na českém trhu.
Keywords: Marketingová strategie; Inditex; SWOT analýza; fast-fashion; konkurence
Thesis title: Inditex's marketing strategy on the Czech market
Author: Stanchulyak, Ksenia
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Drozen, František
Opponents: Postler, Milan
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to analyze the current marketing strategy of Inditex and to examine whether it is applied on the Czech market. The theoretical part deals with explaining of the concept of marketing strategy, micro and macro environment of the company, introduces to the the reader different types of marketing strategies. Furthermore, the thesis focuses on the use of marketing in the fashion industry, explaining the definition of quick response and fast fashion. In the following practical part, the information about the historical development of the company and its financial indicators is given. Then, using various analyzes, the company's surroundings and internal situations are evaluated, strengths, weaknesses, opportunities and threats are revealed. On the basis of the obtained results, the summary and description of the key elements of Inditex's strategy are presented as well as its effectiveness on the Czech market.
Keywords: Marketing strategy; Inditex; SWOT analysis; fast-fashion; competition

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 9. 2017
Date of submission: 27. 4. 2018
Date of defense: 29. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62930/podrobnosti

Files for download

    Last update: