Marketing strategy of AHI CARRIER CZ in the segment of small air-conditioning units

Thesis title: Marketingová strategie společnosti AHI CARRIER CZ v segmentu malých klimatizačních jednotek
Author: Taubmann, Radek
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá marketingovou strategii společnosti AHI CARRIER CZ v segmentu malých klimatizačních jednotek. Cílem práce je na základě provedených analýz navrhnout vylepšení marketingové strategie společnosti AHI CARRIER CZ v segmentu malých klimatizačních jednotek. Teoretická část je zaměřená na popis marketingu a jeho podstatných prvků, SWOT a konkurenční analýzy a komunikačního mixu. Praktická část je zaměřená na popis společnosti, aplikování analýz, provedení dotazníkového šetření a návrh doporučení.
Keywords: Konkurenční analýza; Analýza SWOT; Marketingový mix; Marketingová strategie
Thesis title: Marketing strategy of AHI CARRIER CZ in the segment of small air-conditioning units
Author: Taubmann, Radek
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with the marketing strategy of AHI CARRIER CZ in the segment of small air-conditioning units. The aim of the work is to propose improvements of the marketing strategy of AHI CARRIER CZ in the segment of the small air-conditioning units. The theoretical part is focused on description of marketing and its essential elements, SWOT and competitive analysis and communication mix. The practical part is focused on company description, application of analysis, implementation of questionnaire survey and draft recommendation.
Keywords: competitive analysis; marketing strategy; SWOT analysis; Marketing mix

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Manažer obchodu
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 9. 2017
Date of submission: 27. 4. 2018
Date of defense: 29. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62897/podrobnosti

Files for download

    Last update: