Image and perception of Sephora brand by czech consumers

Thesis title: Image a vnímanie značky Sephora českými spotrebiteľmi
Author: Samošiová, Júlia
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom práce je analyzovať ako vnímajú českí spotrebitelia značku Sephora a aký je jej image. Práca sa zameriava tiež všeobecne na to, aká je situácia na trhu s kozmetikou z parfumérií. Začiatok práce je venovaný objasneniu základných pojmov, čo je značka, aké sú jej prvky, hodnota, funkcia, identita a jej riadenie. Ďalšia časť je zameraná na image a vnímanie značky, druhy image a spôsob jeho vytvárania. Nasleduje definícia marketingového výskumu, jeho druhov a metód. V praktickej časti sú zhrnuté základné informácie o značke Sephora. Dôležitou súčasťou práce je vlastný marketingový výskum a jeho vyhodnotenie. V závere práce sú navrhnuté odporúčania do budúcnosti.
Keywords: značka; image; Sephora
Thesis title: Image a vnímání značky Sephora českými spotrebiteľmi
Author: Samošiová, Júlia
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem práce je analyzovat jak vnímají čeští spotřebitelé značku Sephora a jaký je její image. Práce se zaměřuje také obecně na to, jaká je situace na trhu s kosmetikou z parfumerií. Začátek práce je věnován objasnění základních pojmů, což je značka, jaké jsou její prvky, hodnota, funkce, identita a její řízení. Další část je zaměřena na image a vnímání značky, druhy image a způsob jeho vytváření. Následuje definice marketingového výzkumu, jeho druhů a metod. V praktické části jsou shrnuty základní informace o značce Sephora. Důležitou součástí práce je vlastní marketingový výzkum a jeho vyhodnocení. V závěru práce jsou navrženy doporučení do budoucna.
Keywords: image; značka; Sephora
Thesis title: Image and perception of Sephora brand by czech consumers
Author: Samošiová, Júlia
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The aim of the thesis is to analyze how czech consumers perceive the Sephora brand and what its image is. The thesis also focuses on situations on the market of parfumery cosmetics. Beginning of this thesis is devoted to clarifying what is brand, what are its elements, value, function, identity and its management. The following part focuses on image and brand perception, image types and how image can be created. Third part is devoted to the definition of marketing research, its types and methods. The practical part summarizes the basic information about the Sephora brand. The important part of the thesis is marketing research and its evaluation. At the end of the thesis, there are proposed some recommendations for the future.
Keywords: brand; image; Sephora

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 9. 2017
Date of submission: 27. 4. 2018
Date of defense: 29. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62865/podrobnosti

Files for download

    Last update: