Corporate marketing strategy of the specific company from Business Intelligence

Thesis title: Firemná marketingová stratégia spoločnosti z oblasti Business Intelligence
Author: Mihalusová, Romana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kubálková, Markéta
Opponents: Kubálek, Tomáš
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práca sa zaoberá marketingovou stratégiou pre konkrétnu spoločnosť z oblasti Business Intelligence. Cieľom práce je navrhnúť také opatrenia, ktoré povedú k zvýšeniu povedomia o spoločnosti a k zefektívneniu jednotlivých marketingových aktivít smerujúcich k získaniu nových zákazníkov i zamestnancov. Cieľ bude naplnený prostredníctvom analýzy súčasnej marketingovej situácie a následnej revízie marketingovej stratégie. Práca je rozdelená do troch častí. V prvej teoretickej časti sú definované kľúčové pojmy spojené s touto prácou, ako marketing či brand awareness. Druhá časť popisuje trh Business Intelligence vo svete a v Českej republikea predstavuje sledovanú spoločnosť. Tretia časť diplomovej práce obsahuje následné návrhy pre lepšie fungovanie marketingovej stratégie.
Keywords: Brand awareness; B2B; Business Intelligence; Marketing
Thesis title: Firemní marketingová strategie společnosti z oblasti Business Intelligence
Author: Mihalusová, Romana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kubálková, Markéta
Opponents: Kubálek, Tomáš
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá marketingovou strategií pro konkrétní společnost z oblastiBusiness Intelligence. Cílem práce je navrhnout taková opatření, která povedou ke zvýšení povědomí o společnosti a k zefektivnění jednotlivých marketingových aktivit směřujících k získání nových zákazníků i zaměstnanců. Cíl bude naplněný prostřednictvím analýzy současné marketingové situace a následné revizi marketingové strategie. Práce je rozdělená do tří částí. V první teoretické části jsou definované klíčové pojmy spojené s prací, jako marketing či brand awareness. Druhá část předkládá informace o Business Intelligence ve světě a v České republice a představuje sledovanou společnost. Třetí část diplomové práce obsahuje následné návrhy pro lepší fungování marketingové strategie.
Keywords: Marketing; Brand awareness; B2B; Business Intelligence
Thesis title: Corporate marketing strategy of the specific company from Business Intelligence
Author: Mihalusová, Romana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kubálková, Markéta
Opponents: Kubálek, Tomáš
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The diploma thesis deals with marketing strategy for one specific company from Business Intelligence. The goal is to suggest actions that will lead to an increase of the brand awareness and to an effectiveness of marketing activities. The goal will be fulfilled by analysis of the current marketing situation and revision of the marketing strategy. The thesis is divided into three parts. In the first, theoretical part, key words linked with the thesis are defined, such as marketing or brand awareness. The second part gives information about Business Intelligence’ world and Czech market and introduces the analysed company. The last third chapter include the revision of the marketing strategy.
Keywords: Marketing; Brand awareness; B2B; Business Intelligence

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 9. 2017
Date of submission: 27. 4. 2018
Date of defense: 4. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62781/podrobnosti

Files for download

    Last update: