The Analysis of Marketing Communication of E-shops with Underwear on the Czech Market

Thesis title: Analýza marketingové komunikace e-shopů se spodním prádlem na českém trhu
Author: Cjura, Jana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Sadílek, Tomáš
Opponents: Asmalovskij, Alexandr
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá analýzou marketingové komunikace vybraných e-shopů působících na českém trhu. Konkrétně se zaměřuje na e-shopy, jejichž hlavním produktem je dámské a pánské spodní prádlo. V teoretické části jsou popsány základní pojmy, které se vybraného tématu týkají. Zpočátku je charakterizován marketing a komunikace, v rámci níž jsou definovány jednotlivé marketingové nástroje a následně jsou popsány nové trendy v oblasti marketingu. V praktické části práce jsou pak rozebrány tři konkrétní internetové obchody s daným sortimentem. Cílem této práce je zhodnotit komunikaci vybraných e-shopů, jejich aktivit a na základě tohoto zhodnocení stanovit jistá doporučení, jež by přispěla ke zlepšení v ohledu marketingové komunikace a využití marketingových nástrojů těchto obchodů.
Keywords: online marketing; SEM; e-shop; analýza marketingové komunikace; spodní prádlo
Thesis title: The Analysis of Marketing Communication of E-shops with Underwear on the Czech Market
Author: Cjura, Jana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Sadílek, Tomáš
Opponents: Asmalovskij, Alexandr
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with the analysis of marketing communication of selected e-shops operating on the Czech market. Specifically, it focuses on e-shops whose main product is men and female underwear. The theoretical part describes the basic terminology, concerning the selected topic. This work will initially characterize marketing and communication, in which individual marketing tools are defined, and then the focus will shift to the description of new marketing trends. The practical part analyses three preselected e-shops. The aim of this work is to evaluate the communication and activities of the internet stores, which is followed by an evaluation of these comparisons and a formulation of specific recommendations for possible improvements associated with the marketing communications of the selected e-shops.
Keywords: analysis of marketing communication; underwear; e-shop; online marketing; SEM

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 8. 2017
Date of submission: 27. 4. 2018
Date of defense: 29. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62742/podrobnosti

Files for download

    Last update: