The Starbucks Online Marketing Strategy

Thesis title: Online marketingová stratégia spoločnosti Starbucks
Author: Žulevičová, Štefánia
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kubálková, Markéta
Opponents: Topolová, Ivana
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práca Online marketingová stratégia spoločnosti Starbucks sa v teoretickej časti zameriava hlavne na vysvetlenie pojmu marketing, vývoj online marketingu a jeho nástroje, ďalej popisuje optimalizáciu pre vyhľadávače a taktiež poukazuje na modernú komunikáciu firiem prostredníctvom sociálnych sietí a kanálov. Praktická časť pozostáva z predstavenia spoločnosti Starbucks a analyzuje jej online marketingovú stratégiu. Cieľom práce je zhodnotiť súčasnú marketingovú stratégiu spoločnosti Starbucks na internete v Českej republike a poukázať na jej silné a slabé stránky. Na základe toho vznikli návrhy a odporúčania, ktoré by mohli byť tejto spoločnosti prínosom a zároveň môžu slúžiť ako inšpirácia pre ďalšie obdobné firmy.
Keywords: marketing; online marketing; online marketingová stratégia; SEO; Starbucks
Thesis title: Online marketingová strategie společnosti Starbucks
Author: Žulevičová, Štefánia
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kubálková, Markéta
Opponents: Topolová, Ivana
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práce Online marketingová strategie společnosti Starbucks se v teoretické části zaměřuje hlavně na vysvětlení pojmu marketing, vývoj online marketingu a jeho nástroje, dále popisuje optimalizaci pro vyhledávače a také poukazuje na moderní komunikaci firem prostřednictvím sociálních sítí a kanálů. Praktická část se skládá z představení společnosti Starbucks a dále analyzuje její online marketingovou strategii. Cílem práce je zhodnotit současnou marketingovou strategii společnosti Starbucks na internetu v České republice a poukázat na její silné a slabé stránky. Na základě toho vznikly návrhy a doporučení, které by mohly být této společnosti přínosem a zároveň mohou sloužit jako inspirace pro další obdobné firmy.
Keywords: marketing; online marketing ; online marketingová strategie; SEO; Starbucks
Thesis title: The Starbucks Online Marketing Strategy
Author: Žulevičová, Štefánia
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kubálková, Markéta
Opponents: Topolová, Ivana
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This Diploma Thesis named The Starbucks Online Marketing Strategy in its theoretical part focuses on explaining the concept of marketing, on the development of online marketing and its tools, on describing search engine optimization, and also on modern communication of companies through social networks and channels. The practical part of Thesis consists of a presentation of the company Starbucks and analyzes its online marketing strategy. The aim of this Thesis is to evaluate Starbucks current marketing strategy on the Internet in the Czech Republic and to highlight its strengths and weaknesses. Based on this, some suggestions and recommendations have emerged and at the same time they may serve as an inspiration for other similar businesses.
Keywords: marketing; online marketing; online marketing strategy; SEO; Starbucks

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 6. 2017
Date of submission: 27. 4. 2018
Date of defense: 4. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62493/podrobnosti

Files for download

    Last update: