Category management of laundry detergents focused on baby detergents

Thesis title: Category management v oblasti pracích prostředků se zaměřením na dětský segment praní
Author: Švubová, Tereza
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Čermáková, Elvíra
Opponents: Vyskočilová, Marie
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá Category managementem v oblasti pracích prostředků se zaměřením na dětský segment praní. Category management je proces řízení výrobkových kategorií dle znalostí nákupního chování a potřeb spotřebitele za účelem jejich maximálního uspokojení, stejně tak jako dosažení vyššího zisku pro dodavatele a obchodníka. Hlavním cílem diplomové práce je na základě zmapování a komparace segmentu dětských pracích prostředků v klíčových drogistických řetězcích v České republice, navrhnout možná doporučení a plánogram pro každý z nich. Praktická část je založena na primárních a sekundárních datech. Primární data představují kvantitativní výzkum ve formě dotazníkového šetření a kvalitativní výzkum provedený formou individuálních hloubkových rozhovorů. Sekundární data těží z interních reportů FMCG společnosti X, dat nezávislé agentury XY, veřejných reportů společnosti Nielsen Holdings a GfK.
Keywords: nákupní chování; drogistický řetězec; segment dětských pracích prostředků; Category management
Thesis title: Category management of laundry detergents focused on baby detergents
Author: Švubová, Tereza
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Čermáková, Elvíra
Opponents: Vyskočilová, Marie
Thesis language: Česky
Abstract:
The master thesis is aimed at Category management of laundry detergents focused on baby detergents. Category management is a process of managing different product groups based on the consumer’s needs and shopper’s behavior knowledge to maximize their satisfactions associated with higher profit for supplier and retailer. The main aim of this master thesis is an analysis and comparison of baby detergents in key drug store chains in the Czech Republic. Moreover, at the end of master thesis there will be concrete recommendations and planograms generated for each of them. The analytical part is based on primary and secondary data. The primary data consists of quantitative research in the form of questionnaire and qualitative research conducted in the form of individual in-depth interviews. Secondary data benefits from internal reports of FMCG company X, independent agency XY, Nielsen Holdings and GfK public reports.
Keywords: Consumer behavior; Category management ; Drug store chain; Segment of baby detergents

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 6. 2017
Date of submission: 27. 4. 2018
Date of defense: 8. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62320/podrobnosti

Files for download

    Last update: