Business plan for e-shop

Thesis title: Podnikatelský plán na založení internetového obchodu
Author: Macková, Karolína
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zadražilová, Dana
Opponents: Zadražil, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je sestavení podnikatelského plánu na založení internetového obchodu s nabídkou dekorativních nalepovacích kamínků na tělo. Podnikatelský plán má ověřit, zda je můj podnikatelský záměr za daných podmínek realizovatelný a konkurenceschopný. Teoretickou část práce věnuji důkladnému rozboru jednotlivých sekcí podnikatelského plánu. V úvodu vysvětlím, proč je sestavení podnikatelského plánu důležité a představím jeden z možných formátů jeho struktury. Následně popíši jednotlivé části podnikatelského plánu, nabídnu možné postupy a následně zhodnotím míru relevance pro můj vlastní projekt. Praktickou částí bakalářské práce je pak samotný podnikatelský plán. V úvodu projekt představím a po určení vhodné formy podnikání analyzuji daný trh a provedu marketingový výzkum. K naplnění dílčích cílů práce využiji metody jako analýza konkurence, analýza dodavatelů, vytvoření marketingového mixu, SWOT analýza, sestavení finančního plánu nebo analýza rizik.
Keywords: Internetový obchod ; Podnikatelský plán; Kosmetika
Thesis title: Business plan for e-shop
Author: Macková, Karolína
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zadražilová, Dana
Opponents: Zadražil, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to create a business plan for the establishment of an e-shop selling decorative body stickers. The business plan is to verify that under the given conditions, my business is feasible and competitive. The first part of the thesis is dedicated to the theoretical analysis of each section of the business plan. In the introduction, I will explain the importance of creating the business plan and will present one of the proposed structures. For each section, I will evaluate the relevance to my own project.The practical part of the bachelor thesis is the business plan itself. In the introduction, I will present the project and from this determine an appropriate business structure. I will then analyse the market by carrying out the relevant market research. To accomplish the partial goals of my paper I will use methods such as competition analysis, supplier analysis, marketing mix, SWOT analysis, financial plan or risk analysis.
Keywords: Business plan; Beauty products; E-shop

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 5. 2017
Date of submission: 27. 4. 2018
Date of defense: 29. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62173/podrobnosti

Files for download

    Last update: