Quantitative analysis of mass media communication of beer manufacturers on the Czech market

Thesis title: Kvantitativní analýza masmediální komunikace výrobců piva na českém trhu
Author: Dub, Michal
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Novák, Michal
Opponents: Dvořák, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá kvantitativní analýzou masmediální komunikace výrobců piva na českém trhu. Data se týkají televizní a rozhlasové reklamy za rok 2016. Ta byla shromážděna společností Nielsen Admosphere, a.s., která se speciali-zuje na poskytování služeb v oblasti marketingových a mediálních výzkumů. Pro zpracování takto velkého objemu dat bylo zapotřebí využít metody zvané data mi-ning neboli těžba dat. Jako analytický nástroj posloužil program MS Excel. Cílem práce je zmapování a následné porovnání chování jednotlivých výrobců piva na trhu za rok 2016 v obou masmediálních typech.
Keywords: masmediální komunikace; kvantitativní analýza; data mining; český trh piva
Thesis title: Quantitative analysis of mass media communication of beer manufacturers on the Czech market
Author: Dub, Michal
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Novák, Michal
Opponents: Dvořák, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor work deals with quantitative analysis of mass media communication of beer manufacturers on the Czech market. Data were accumulated from television and radio advertising per year 2016 and provided by Nielsen Admosphere Ltd., which specializes in providing marketing services and media researches. Data mining method was used to deal with such a huge volume of data. Program MS Excel was used to help with this task. Goal of this work is to examine and compare beer manufacturers behavior on the Czech market in both mass media types.
Keywords: mass media communication; quantitative analysis; data mining; Czech beer market

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 4. 2017
Date of submission: 27. 4. 2018
Date of defense: 12. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/61754/podrobnosti

Files for download

    Last update: