Public Relations of Political Party in Election Period

Thesis title: PR politické strany ve volební kampani
Author: Kalvodová, Michaela
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Novotná, Eliška
Opponents: Musil, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce „PR politické strany ve volebním období“ představuje působení public relations a jeho nástrojů na veřejnost prostřednictvím masových médií. Komunikace public relations je zde zasazena do politického prostředí, které je zde popsáno na základě existence politických stran a volebního systému fungujícího v České republice. Dále je představen politický marketing jako nástroj, který pomáhá politickým stranám připravovat volební kampaně a s využitím nástrojů public relations ovlivňovat veřejnost. Praktická část dokumentuje, kterými prostředky masových médií byly publikovány které příspěvky plynoucí od konkrétní strany České strany sociálně demokratické, směrem k občanům. Zároveň je zhodnoceno vnímání jednotlivých příspěvků a porovnáno s oficiálními předvolebními průzkumy.nástroje public relations, masová média, sociální sítě, politický marketing, politické strany, volební systém
Keywords: politické strany; volební systém; public relations; nástroje public relations; politický marketing; masová média; sociální sítě
Thesis title: Public Relations of Political Party in Election Period
Author: Kalvodová, Michaela
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Novotná, Eliška
Opponents: Musil, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis "PR of political party in the election period" presents public relations and its tools to thepublic through the mass media. Communication of public relations is embedded in the politicalenvironment described here by the existence of political parties and the electoral system operatingin the Czech Republic. In addition, political marketing is introduced as a tool to help political partiesprepare election campaigns and influence public using public relations tools. The practical partdocuments which means of mass media were published which contributions from a particular partyof the Czech Social Democratic Party to the citizens. At the same time, the perception of individualcontributions is evaluated and compared with official pre-election surveys.
Keywords: tools of public relations; mass media; social sites; political marketing; political parties; electoral system; public relations

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Social Sciences

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 4. 2017
Date of submission: 27. 4. 2018
Date of defense: 29. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/61728/podrobnosti

Files for download

    Last update: