Bleisure - A Phenomenon of Generation Y in the Czech Republic

Thesis title: Bleisure - fenomén generace Y v podmínkách České republiky
Author: Jandová, Karolina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kvítková, Zuzana
Opponents: Tomšů, Gabriela
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá takzvaným trendem „bleisure“ a jeho rozšířením mezi pracovníky generace Y v České republice. Teoretická část se věnuje základním pojmům a vývoji v oblasti pracovních cest a volnočasového cestovního ruchu a je také důležitým podkladem pro pochopení změn, které s sebou generace Y přináší. V praktické části je pak pomocí kvantitativního a kvalitativního průzkumu zkoumán postoj pracovníků generace Y k trendu „bleisure“ a jejich preference při pracovních cestách a jejich případném prodlužování. Zjištěná fakta jsou pak konfrontována s nabídkou tří vybraných hotelových zařízení, kterým jsou posléze na základě tohoto porovnání doporučena zlepšení, která by mohla zatraktivnit jejich nabídku pro „bleisure“ klientelu.
Keywords: generace Y; bleisure; pracovní cesty; fenomén
Thesis title: Bleisure - A Phenomenon of Generation Y in the Czech Republic
Author: Jandová, Karolina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kvítková, Zuzana
Opponents: Tomšů, Gabriela
Thesis language: Česky
Abstract:
This master’s thesis focuses on the so-called "bleisure" trend and its expansion among workers of generation Y in the Czech Republic. The theoretical part focuses on the basic concepts and developments in the field of business trips and leisure tourism and is also an important basis for understanding the changes brought by the generation Y. In the practical part of the thesis, the attitude of Y generation workers to the "bleisure" trend and their preferences for business trips and their possible extension are examined through the quantitative and qualitative survey. The facts found are then confronted with the offer of three selected hotel facilities. Based on this comparison, some improvements which could make their business offer more attractive to the „bleisure“ clients are then recommended.
Keywords: bleisure; business trips; generation Y; phenomenon

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 2. 2017
Date of submission: 27. 4. 2018
Date of defense: 4. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/60894/podrobnosti

Files for download

    Last update: