Marketing Strategy of Uber in the Czech Republic

Thesis title: Marketingová analýza společnosti Uber na českém trhu
Author: Nožičková, Veronika
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Olšanová, Květa
Opponents: Kotalová, Petra
Thesis language: Česky
Abstract:
Předložená diplomová práce se zabývá marketingovou strategií společnosti Uber na českém trhu. V teoretické části práce jsou vymezeny základní pojmy jako například segmentace, targeting nebo marketingový mix. V následující kapitole je nejdříve představena společnost Uber a vymezena její konkurence. Dále je zde možné nalézt vyhodnocení vlastního výzkumu, jehož klíčové poznatky byly přeneseny do SWOT analýzy. Třetí kapitola práce se zabývá současnou marketingovou strategií Uberu a klade důraz především na marketingový mix společnosti. Poslední, čtvrtá, kapitola je zcela klíčová pro naplnění hlavního cíle práce, jelikož je v ní obsaženo zhodnocení současné marketingové strategie Uberu na českém trhu.
Keywords: sdílená ekonomika; mobilní aplikace; marketingová strategie; SWOT analýza; Uber
Thesis title: Marketing Strategy of Uber in the Czech Republic
Author: Nožičková, Veronika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Olšanová, Květa
Opponents: Kotalová, Petra
Thesis language: Česky
Abstract:
This Master‘s thesis provides a comprehensive analysis of Uber‘s marketing strategy in the Czech Republic. The theoretical part defines key terms such as segmentation, targeting or marketing mix. The following chapter focuses on Uber and its competitors along with the results of the conducted research and a SWOT analysis. The third chapter summarises the marketing strategy of Uber and pays special attention to the marketing mix. In the last chapter the main goal of the thesis is achieved as the marketing strategy of Uber in the Czech Republic is assessed.
Keywords: SWOT analysis; Uber; Shared economy; Marketing strategy; Mobile application

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 2. 2017
Date of submission: 27. 4. 2018
Date of defense: 30. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/60859/podrobnosti

Files for download

    Last update: