Marketing Strategy of the Destination Kutná Hora till the Year 2020

Thesis title: Marketingová strategie destinace Kutná Hora do roku 2020
Author: Hudcová, Adéla
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vaško, Martin
Opponents: Zdenková, Karolína
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na aktuální marketingovou strategii destinace Kutná Hora. Cílem práce je korekce a případně návrh nové marketingové strategie pro příští období s důrazem na roky 2019 a 2020. Práce je rozčleněna do čtyř hlavních kapitol. První kapitola zahrnuje teoretický výklad pojmů, které úzce souvisí s tématem práce. V druhé kapitole je charakterizována turistická destinace Kutná Hora a okolí včetně jejího postavení v rámci České republiky. Pozornost je také věnována současné marketingové strategii destinace. Třetí kapitola popisuje provedený primární výzkum včetně jeho statistického vyhodnocení. V poslední kapitole jsou klíčové faktory destinace shrnuty v rámci analýzy SWOT, ze které vyplývají návrhy a doporučení do budoucna.
Keywords: destinační management; destinace; marketing destinace; marketingová strategie; marketingová strategie destinace; Kutná Hora
Thesis title: Marketing Strategy of the Destination Kutná Hora till the Year 2020
Author: Hudcová, Adéla
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vaško, Martin
Opponents: Zdenková, Karolína
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis focuses on the current marketing strategy of the destination Kutná Hora. The aim of the thesis is to correct and possibly propose a new marketing strategy for the next period, focusing on years 2019 and 2020. The thesis is divided into four main chapters. The first chapter includes a theoretical interpretation of terms which are closely related to the topic. The second chapter characterizes the tourist destination Kutná Hora and its surroundings, including its position within the Czech Republic. Attention is also paid to the current destination marketing strategy. The third chapter describes a primary research carried out, including its statistical evaluation. In the last chapter, key destination factors are summarized in a SWOT analysis, resulting in proposals and recommendations for the future.
Keywords: marketing strategy; destination marketing strategy; destination; destination management; destination marketing; Kutná Hora

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 2. 2017
Date of submission: 27. 4. 2018
Date of defense: 28. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/60551/podrobnosti

Files for download

    Last update: