Marketing strategy of football club SK Sigma Olomouc

Thesis title: Marketingová strategie fotbalového klubu SK Sigma Olomouc
Author: Balcárek, Tomáš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá marketingovou strategií fotbalového klubu SK Sigma Olomouc. Cílem práce je zhodnotit současnou marketingovou strategii a navrhnout změny. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola pojednává o definici marketingu se zaměřením na sportovní odvětví. Druhá kapitola popisuje marketingovou komunikaci. Třetí kapitola se věnuje samotnému klubu SK Sigma Olomouc. Čtvrtá kapitola tvoří praktickou část práce. V této kapitole je obsažen vlastní výzkum v podobě dotazníkového šetření a návrhů na zlepšení marketingové strategie.
Keywords: Marketingová strategie; Marketingová komunikace; SK Sigma Olomouc; Sportovní marketing; Marketing
Thesis title: Marketing strategy of football club SK Sigma Olomouc
Author: Balcárek, Tomáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis deals with the marketing strategy of SK Sigma Olomouc Football Club. The objective of the thesis is to evaluate the current marketing strategy and propose changes to it. The thesis is divided into four chapters. Chapter One is focused on the definition of marketing within sports. Chapter Two explains marketing communications. Chapter Three is devoted to SK Sigma Olomouc Football Club. Chapter Four is the practical part of the thesis. This chapter contains the questionnaire survey and proposals to improve the marketing strategy.
Keywords: Marketing; Marketing strategy; SK Sigma Olomouc; Sport marketing; Marketing communication

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 1. 2017
Date of submission: 27. 4. 2018
Date of defense: 5. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/60357/podrobnosti

Files for download

    Last update: