Facebook as a marketing tool of corporate communication

Thesis title: Facebook jako marketingový nástroj firemní komunikace
Author: Šimurdová, Iveta
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Boháček, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce zkoumá současnou firemní komunikaci společnosti Eurona s.r.o. na sociální síti Facebook. Na základě vlastní analýzy a dotazníkového šetření jsou součástí práce taktéž nápravná opatření, přijatelnější řešení a doporučení do budoucna, jejichž implementace by společnosti napomohla ke správnému uchopení sociální sítě Facebook jako efektivního marketingové nástroje. Zároveň si práce klade za cíl poskytnout čtenáři ucelený přehled a praktický návod, jak obecně postupovat a na co se zaměřit při využívání sociální sítě Facebook pro firemní komunikaci.
Keywords: firemní komunikace; Eurona s.r.o.; sociální síť; marketing; Facebook
Thesis title: Facebook as a marketing tool of corporate communication
Author: Šimurdová, Iveta
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Boháček, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis explores the current corporate communication of the company Eurona s.r.o. on Facebook. Based on the author´s own analysis and questionnaire survey, were also suggested corrective actions, more acceptable solutions and recommendations for the improvements of the company´s corporate communication. These recommendations could help the company to correctly grasp the social network Facebook as an effective marketing tool.At the same time, the thesis aims to provide to its readers with the comprehensive overview and practical guidance on how to proceed and what to focus on using Facebook for corporate communication in general.
Keywords: corporate communication; social media; marketing; Eurona s.r.o.; Facebook

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Podnikání a právo
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 1. 2017
Date of submission: 27. 4. 2018
Date of defense: 5. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/60294/podrobnosti

Files for download

    Last update: