Event management

Thesis title: Event management
Author: Němcová, Lenka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Ryšávková, Veronika
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá popisem a analýzou procesu přípravy a realizace eventů organizovaných v advokátní kanceláři HAVEL & PARTNERS. Cílem této práce je zhodnotit využití jednotlivých prvků event managementu při realizace eventů v advokátní kanceláři a identifikovat správné a nesprávné praktiky při přípravě a realizaci. Součástí práce je navržení možných variant pro zlepšení a také doporučení, jak co nejlépe zorganizovat event obchodního charakteru a jakých chyb se naopak vyvarovat. Práce je rozdělena do dvou částí, kdy v teoretické pasáži je za účelem zasazení tématu do širšího teoretického konceptu nejprve definován marketingový mix, poté event marketing a event management včetně jeho jednotlivých částí. V praktické části práce je představena advokátní kancelář HAVEL & PARTNERS, následuje analýza procesu přípravy a realizace eventů a kritické zhodnocení efektivity eventů na základě stanovených cílů.
Keywords: event management; event; event marketing; marketingová strategie; brand awareness; komunikační a obchodní cíl; komunikační mix
Thesis title: Event management
Author: Němcová, Lenka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Ryšávková, Veronika
Thesis language: Česky
Abstract:
This Diploma Thesis deals with the description and analysis of the process of preparation and implementation of events organized by a law firm HAVEL & PARTNERS. The aim of this thesis is to evaluate the use of the individual event management elements within the implementation of events at the law firm and to identify the correct and incorrect practices in the process of preparation and realization of the event. The thesis also includes suggestions for possible improvements and recommendations on how to organize an event of a commercial character in the best possible way and equally, what mistakes to avoid. The thesis is divided into two parts. In order to set the topic in a broader theoretical concept, the first passage defines firstly the marketing mix, then event marketing and event management including its individual elements. The practical part introduces the law firm HAVEL & PARTNERS, followed by the analysis of the process of preparation and execution of events and a critical evaluation of the effectiveness of the events based on previously defined objectives.
Keywords: event management; event; communication mix; event marketing; communication and business goal; brand awareness; marketing strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 1. 2017
Date of submission: 27. 4. 2018
Date of defense: 29. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/60292/podrobnosti

Files for download

    Last update: