Communication Strategy of Selected Company

Thesis title: Komunikační strategie vybrané firmy
Author: Ustsiuhava, Hanna
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce je věnována analýze komunikační strategie letecké společnosti Emirates. Cílem práce je zhodnotit jednotlivé komunikační nástroje společnosti Emirates a odhalit potenciál pro optimalizaci její stávající komunikační strategie. V diplomové práci je podrobně rozebrán a zanalyzován rozšířený marketingový mix Emirates, který se skládá z produktu, ceny, distribuce, komunikačního mixu, lidí, procesů a fyzického prostředí. Těžištěm této diplomové práce je analýza současně používaných komunikačních nástrojů Emirates. Pro dosažení přesnějších závěrů, součástí práce je analýza komunikačních strategií nejbližších konkurentů společnosti Emirates, jimiž jsou letecké společnosti Qatar Airways a Etihad Airways, a zhodnocení výsledků provedeného dotazníkového šetření.
Keywords: Etihad Airways; Qatar Airways; komunikační strategie; charakteristika služeb; marketingový mix; Emirates Airline; komunikační mix; plánování efektivní komunikační strategie
Thesis title: Communication Strategy of Selected Company
Author: Ustsiuhava, Hanna
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The master thesis covers detailed analysis of Emirates Airline’s marketing mix, which includes evaluation of product, price, place, promotion, people, processes and physical evidence. The main goal of this master thesis is to evaluate communication strategy of Emirates Airline and reveal the potential for its optimization. In order to effectively evaluate its communication strategy, attention is paid to analyzing communication tools of the nearest competitors, which are represented by Qatar Airways and Etihad Airways, and analyzing questionnaire results which was focused on selected communication tools used by Emirates Airline.
Keywords: Emirates Airline; Etihad Airways; Qatar Airways; communication strategy; communication mix; marketing mix; characteristics of services; planning effective communication

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 9. 2016
Date of submission: 27. 4. 2018
Date of defense: 31. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/58544/podrobnosti

Files for download

    Last update: