Specifics of serving corporate customers in telecommunications

Thesis title: Specifika přístupu k firemním zákazníkům na trhu telekomunikací
Author: Butakova, Anastasia
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá analýzou nákupního chování firemních zákazníků na trhu telekomunikací a poskytuje celkový přehled o tom, jak firmy nakupují telekomunikační služby. Práce je rozdělena na tři části. První část je věnována specifikům B2B marketingu, druhá přibližuje obor telekomunikací a stručně popisuje český telekomunikační trh. V poslední části jsou představeny a zanalyzovány výsledky provedeného kvantitativního výzkumu firemních zákazníků na telekomunikačním trhu. Přínosem práce jsou doporučení navržené na základě výsledků provedeného šetření doporučení, které mohou sloužit telekomunikačním operátorům jako pokyny pro zefektivnění jejich marketingových a obchodních aktivit směrem k firemním zákazníkům.
Keywords: telekomunikace; B2B marketing; operátoři; firemní zákazníci
Thesis title: Specifics of serving corporate customers in telecommunications
Author: Butakova, Anastasia
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis deals with analysis of corporate customers buying behaviour in the telecommunications industry and provides an overview of how companies purchase telecommunications services. The thesis is divided into three parts. The first part is dedicated to the specifics of B2B marketing, the second part introduces the telecommunications industry and briefly describes the Czech telecommunications market. The last section presents and analyzes the results of the conducted quantitative research of business customers in the telecommunications market. The major contribution of this thesis are recommendations based on the results of the survey that can be used by telecommunications services providers as guidance for raising efficiency of their marketing and sales activities towards corporate customers.
Keywords: telecommunications; B2B marketing; telecom providers; corporate customers

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 11. 2017
Date of submission: 29. 4. 2018
Date of defense: 19. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/63967/podrobnosti

Files for download

    Last update: