PPC search advertising and its application in a specific company

Thesis title: PPC reklama ve vyhledávačích a její využití v konkrétní firmě
Author: Karásková, Sabina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Truhlář, Filip
Opponents: Čupak, Daniel
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá internetovým marketingem se zaměřením na PPC reklamu ve vyhledávací síti. Cílem práce je poskytnout aktuální souborný pohled na problematiku PPC kampaní a ukázat její využití v praxi. V teoretické části jsou rozebrány pojmy internetového marketingu, vyložen ucelený popis základních aspektů PPC reklamy ve vyhledávači a jednotlivé kroky jejího použití. V praktické části je na teoretické poznatky navázáno při tvorbě reálných kampaní klienta Jolana Guitars vytvořených v PPC systému Google AdWords. Kampaně byly po sledovaném období vyhodnoceny a její výsledky popsány v závěru práce.
Keywords: reklamní kampaň; Google AdWords; marketing ve vyhledávačích; internetový marketing; PPC
Thesis title: PPC search advertising and its application in a specific company
Author: Karásková, Sabina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Truhlář, Filip
Opponents: Čupak, Daniel
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis focuses on the internet marketing with attention on PPC search ads. The aim of this thesis is to provide a complete overview in the field of PPC campaigns and show its application in practice. The theoretical part describes terms of internet marketing, explicates coherent description of basic elements related to search engines paid ads and individual steps of its use. In the practical part as a follow up to gathered theoretical knowledge is described the making of real campaigns of a client Jolana Guitars created in pay-per-click system Google AdWords. Campaigns were after the reporting period evaluated and their results listed in the closure of the thesis.
Keywords: internet marketing; search engine marketing; PPC; ad campaign; Google AdWords

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Multimédia v ekonomické praxi
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Multimedia

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 3. 2018
Date of submission: 30. 4. 2018
Date of defense: 13. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/65343/podrobnosti

Files for download

    Last update: