Analysis of applications using the elements of gamification that are used for employee training
Thesis title: | Analýza aplikací s prvky gamifikace určených ke vzdělávání zaměstnanců |
---|---|
Author: | Zavadilová, Tereza |
Thesis type: | Bakalářská práce |
Supervisor: | Šedivá, Zuzana |
Opponents: | Kučera, Jan |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku gamifikace v mobilním vzdělávání ve firemním prostředí. Teoretická část práce definuje pojem m-learning a jeho hlavní výhody a nevýhody. V této práci je představena také oblast neformálního vzdělávání, do níž je firemní vzdělávání a rozvoj zaměstnanců zařazen. Následně je definován termín gamifikace a jsou popsány základní principy gamifikované aplikace. V neposlední řadě se bakalářská práce zaměřuje také na oblasti, ve kterých se v současné době gamifikace nejčastěji využívá. V praktické části je představen trh s aplikacemi využívající prvky gamifikace, které slouží ke vzdělávání a rozvoji zaměstnanců a ke zvyšování jejich motivace a výkonů. Následně jsou některé z těchto aplikací vybrány k analýze a jejich vzájemné komparaci. Aplikace jsou hodnoceny a porovnávány podle předem daných kritérií a hlavním cílem a výstupem práce je následný výběr vhodné aplikace pro zvolenou tematickou oblast. Hodnocení vybraných aplikací probíhá na základě vlastních zkušeností a k vyhodnocení taktéž napomáhají výsledky dotazníkového šetření, jehož respondenti testovali tyto aplikace. |
Keywords: | analýza; aplikace; firemní vzdělávání a rozvoj; gamifikace; hra; m-learning |
Thesis title: | Analysis of applications using the elements of gamification that are used for employee training |
---|---|
Author: | Zavadilová, Tereza |
Thesis type: | Bachelor thesis |
Supervisor: | Šedivá, Zuzana |
Opponents: | Kučera, Jan |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | This bachelor thesis is focused on the issue of gamification in mobile learning in corporate areas.The theoretical part of the thesis defines term m-learning and its advantages and disadvantages. It also presents the area of non-formal education that includes corporate education and development. Afterwards it introduces term of gamification and describes basic elements of gamified application. Last but not least bachelor thesis shows areas where gamification is most commonly used. The subject of the practical part is analysis of applications using the elements of gamification, which are used for employee training and development and which increase their motivations and achievements. Afterwards, some applications are selected for analysis and their comparison. All applications are evaluated and compared according to predefined criteria, and the main goal and output of this thesis is the selection of suitable application for the selected thematic area. Evaluations are based on my own experience and based on the results of a questionnaire survey, whose respondents were testing the application. |
Keywords: | analysis; application; corporate education; corporate training and development; game; gamification; m-learning |
Information about study
Study programme: | Aplikovaná informatika/Aplikovaná informatika |
---|---|
Type of study programme: | Bakalářský studijní program |
Assigned degree: | Bc. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Informatics and Statistics |
Department: | Department of Information Technologies |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 12. 2. 2018 |
---|---|
Date of submission: | 30. 4. 2018 |
Date of defense: | 20. 6. 2018 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/64920/podrobnosti |