Analysis of applications using the elements of gamification that are used for employee training

Thesis title: Analýza aplikací s prvky gamifikace určených ke vzdělávání zaměstnanců
Author: Zavadilová, Tereza
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Šedivá, Zuzana
Opponents: Kučera, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku gamifikace v mobilním vzdělávání ve firemním prostředí. Teoretická část práce definuje pojem m-learning a jeho hlavní výhody a nevýhody. V této práci je představena také oblast neformálního vzdělávání, do níž je firemní vzdělávání a rozvoj zaměstnanců zařazen. Následně je definován termín gamifikace a jsou popsány základní principy gamifikované aplikace. V neposlední řadě se bakalářská práce zaměřuje také na oblasti, ve kterých se v současné době gamifikace nejčastěji využívá. V praktické části je představen trh s aplikacemi využívající prvky gamifikace, které slouží ke vzdělávání a rozvoji zaměstnanců a ke zvyšování jejich motivace a výkonů. Následně jsou některé z těchto aplikací vybrány k analýze a jejich vzájemné komparaci. Aplikace jsou hodnoceny a porovnávány podle předem daných kritérií a hlavním cílem a výstupem práce je následný výběr vhodné aplikace pro zvolenou tematickou oblast. Hodnocení vybraných aplikací probíhá na základě vlastních zkušeností a k vyhodnocení taktéž napomáhají výsledky dotazníkového šetření, jehož respondenti testovali tyto aplikace.
Keywords: analýza; aplikace; firemní vzdělávání a rozvoj; gamifikace; hra; m-learning
Thesis title: Analysis of applications using the elements of gamification that are used for employee training
Author: Zavadilová, Tereza
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Šedivá, Zuzana
Opponents: Kučera, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis is focused on the issue of gamification in mobile learning in corporate areas.The theoretical part of the thesis defines term m-learning and its advantages and disadvantages. It also presents the area of non-formal education that includes corporate education and development. Afterwards it introduces term of gamification and describes basic elements of gamified application. Last but not least bachelor thesis shows areas where gamification is most commonly used. The subject of the practical part is analysis of applications using the elements of gamification, which are used for employee training and development and which increase their motivations and achievements. Afterwards, some applications are selected for analysis and their comparison. All applications are evaluated and compared according to predefined criteria, and the main goal and output of this thesis is the selection of suitable application for the selected thematic area. Evaluations are based on my own experience and based on the results of a questionnaire survey, whose respondents were testing the application.
Keywords: analysis; application; corporate education; corporate training and development; game; gamification; m-learning

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Aplikovaná informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 2. 2018
Date of submission: 30. 4. 2018
Date of defense: 20. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/64920/podrobnosti

Files for download

    Last update: