Differentiation at the luxury goods market

Thesis title: Diferenciace na trhu luxusního zboží
Author: Smirnova, Yulia
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Tahal, Radek
Thesis language: Česky
Abstract:
Tématem dané bakalářské práce je diferenciace na trhu luxusního zboží. Jejím cílem je zjistit, jestli tento fenomén může efektivně existovat. Teoretická část bakalářské práce je zaměřená na vymezení pojmu „luxus“ a na popis charakteristik jednotlivých složek marketingového mixu luxusních značek. Metodologická část popisuje metody použité pro zpracování dané práce. Analytická část obsahuje podrobný popis jednotlivých složek marketingového mixu společností Louis Vuitton a Gucci a jejich porovnání. Součásti analytické části jsou rozhovory se stávajícími zákazníky luxusních značek různých věků a pohlaví pro zjištění existence diferenciace požadavků na luxusní produkt a preferencí na straně zákazníků.
Keywords: diferenciace; luxus; marketingový mix
Thesis title: Differentiation at the luxury goods market
Author: Smirnova, Yulia
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Tahal, Radek
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis is focused on the differentiation at the luxury goods market. The aim is to discover if differentiation at the market of luxury can exist effectively. The theoretical part of this bachelor thesis is aimed at the definition of the term “luxury” and at the characteristics description of the marketing mix particles of luxury brands. The methodological part describes the methods that were used to create the analytical part of the thesis. The analytical part contains the detailed description of marketing mix particles of two brands Louis Vuitton and Gucci and their comparison. Another particle of the analytical part of the thesis consists of the interviews with the regular customers of luxury brands of different sexes and ages. It is meant to find out if there is a difference between customers` preferences and their requirements for a luxury product.
Keywords: marketing mix; differentiation; luxury

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 1. 2018
Date of submission: 30. 4. 2018
Date of defense: 23. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/64742/podrobnosti

Files for download

    Last update: