Analysis of the marketing mix of the selected enterprise

Thesis title: Analýza marketingového mixu vybraného podniku - čajovny
Author: Sheikin, Nikita
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem mé bakalářské práce zhodnotit současný stav marketingového mixu vybraného podniku a sestavit doporučení pro tvorbu mixu nového. Teoretická část věnuje teoretickým východiskům nutným pro tvorbu marketingového mixu, tj. zkoumaní jednotlivých metod využitých ke zpracování situační analýzy a podrobné rozebírání jednotlivých nástrojů marketingového mixu. Praktická část je zaměřena na zhodnocení marketingového mixu konkrétního podniku. a to strategické plánování a analýza jeho současného složení. Součástí druhé častí je provedení výzkumu mínění zákazníků pomocí dotazníku a analýza získaných dat. V závěru, na základě prozkoumaných informaci, jsou uvedené návrhy nového marketingového mixu.
Keywords: Marketingový mix; marketing služeb; Čajovna
Thesis title: Analysis of the marketing mix of the selected enterprise
Author: Sheikin, Nikita
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of my bachelor thesis is to evaluate the current state of the marketing mix of the selected company and to make recommendations for creating a new mix. The theoretical part is devoted to the theoretical starting points necessary for the creation of a marketing mix, i.e. the examination of the individual methods used for the analysis of situational analysis and the detailed analysis of the various marketing mix tools. The practical part is focused on the evaluation of the marketing mix of a particular company. strategic planning and analysis of its current composition. The next part of practical part is to conduct a survey of customer opinions using a questionnaire and to analyze the data obtained. In conclusion, on the basis of collected data, new marketing mix were proposed
Keywords: Marketing mix; Marketing of services; 7P

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 11. 2017
Date of submission: 30. 4. 2018
Date of defense: 23. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/63721/podrobnosti

Files for download

    Last update: