Analysis of marketing strategy of the clothing brand Uniqlo and proposal of entry to the Czech market

Thesis title: Analýza marketingové strategie oděvní značky Uniqlo a návrh vstupu na český trh
Author: Akimov, Ivan
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Koudelka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá analýzou marketingové strategie japonské oděvní značky Uniqlo. Cílem práce je navrhnout marketingový mix při potenciálním vstupu společnosti na český trh. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřená na vymezení hlavních funkcí marketingu, marketingové strategie a marketingového mixu. Dále obsahuje vymezení fashion marketingu. Praktická část obsahuje základní informaci o společnosti Uniqlo, analýzu její marketingové strategie a analýzu potenciálně hlavní konkurence na místním trhu. Praktická část práce také navrhuje marketingový mix pro potenciální vstup na český trh.
Keywords: Uniqlo; Fashion marketing; Móda
Thesis title: Analysis of marketing strategy of the clothing brand Uniqlo and proposal of entry to the Czech market
Author: Akimov, Ivan
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Koudelka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis is concerned with the analysis of marketing strategy of the Japanese clothing brand Uniqlo. The aim of the thesis is to propose marketing mix for the potential entry of the company to the Czech market. The work is composed of the theoretical and practical part. The theoretical part is focused on defining the main functions of marketing, marketing strategy and marketing mix. It also includes the definition of fashion marketing. The practical part contains main information about Uniqlo, analysis of its marketing strategy and analysis of potentially main competition on the local market. The practical part also proposes a marketing mix for the potential entry to the Czech market.
Keywords: Uniqlo; Fashion marketing; Fashion

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 9. 2017
Date of submission: 30. 4. 2018
Date of defense: 30. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/63236/podrobnosti

Files for download

    Last update: