Strategic analysis of the selected business unit of the enterprise

Thesis title: Strategická analýza vybrané business unit podniku
Author: Duffek, Martin
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Boukal, Petr
Opponents: Krause, Josef
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je provedení strategické analýzy vybrané business unit podniku Honda Motor Co., Ltd. a formulace strategických doporučení pro implementaci optimální business strategie. Práce se standardně dělí na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je vysvětlena základní terminologie a jsou popsány metody a postupy dílčích analýz externího okolí podniku a významných interních aspektů firmy. V praktické části jsou tyto metody aplikovány na zvolenou strategickou obchodní jednotku (American Honda Motor Co., Inc.). Následně získané analytické závěry, ve formátu silných a slabých stránek společnosti, příležitostí a hrozeb z jednotlivých dílčích analýz, jsou shrnuty ve SWOT analýze. Na jejím základě jsou pak formulována strategická doporučení pro budoucí business strategii společnosti, jež by měla poskytnout cesty k získání konkurenční výhody na daném trhu.
Keywords: Strategická analýza; Strategická obchodní jednotka; Strategie; Externí analýza; SWOT analýza; Interní analýza
Thesis title: Strategic analysis of the selected business unit of the enterprise
Author: Duffek, Martin
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Boukal, Petr
Opponents: Krause, Josef
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to conduct a strategic analysis of selected business unit of Honda Motor Co., Ltd. and to formulate strategic recommendations for implementation of an optimal business strategy. The thesis is divided into the theoretical and practical part. The theoretical part explains basic terminology and describes methods and procedures of partial analyses of the company's external environment and important internal aspects. In the practical part, these methods are applied to a chosen strategic business unit (American Honda Motor Co., Inc.). Then obtained analytical conclusions in the format of the company's strengths and weaknesses, opportunities and threats of individual sub-analyses are summarized in the SWOT analysis. Based on this, strategic recommendations are formulated for the company's future business strategy, which should provide ways to gain a competitive advantage in a certain market.
Keywords: Strategy; Strategic analysis; Strategic business unit; External analysis; Internal analysis; SWOT analysis

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of strategy

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 9. 2017
Date of submission: 30. 4. 2018
Date of defense: 7. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/63024/podrobnosti

Files for download

    Last update: