Analysis of mass media communication of travel agencies in the Czech television market in 2011-2016

Thesis title: Analýza masmediální komunikace cestovních kanceláří a agentur na českém televizním trhu v letech 2011-2016
Author: Přistoupil, Adam
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Gunina, Daria
Opponents: Luštický, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce je zaměřena na analýzu masmediální komunikace cestovních kanceláří a agentur na českém televizním trhu v letech 2011-2016. V teoretické části je provedena literární rešerše a shrnutí dosavadních poznatků na témata reklama a trh cestovních kanceláří a agentur. Další část práce se věnuje metodice výzkumu. Jsou zde popsány vlastnosti použitých dat, rozebrána metoda deskriptivní a korelační analýzy. Jsou zde taktéž uvedeny možné limitace výzkumu. Praktická část se zaměřuje na zodpovězení výzkumných otázek týkajících se využití různých televizních stanic, sezónností reklam, používaných stopáží, odvysílaného času a také odhalení závislosti mezi některými veličinami. V závěru jsou shrnuty výsledky analýzy.
Keywords: cestovní agentury; reklama; cestovní kanceláře; masmediální komunikace
Thesis title: Analysis of mass media communication of travel agencies in the Czech television market in 2011-2016
Author: Přistoupil, Adam
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Gunina, Daria
Opponents: Luštický, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis is focused on the analysis of mass media communication of travel agencies in the Czech television market in 2011-2016. The theoretical part focuses on the literature review and a summary of the current knowledge on topics of advertising and the market of travel agencies. The next part of the thesis deals with the methodology of the research. The properties of used data are described and the descriptive and correlation analysis method is evaluated. Also mentioned are the possible limitations of the research. The practical part focuses on answering research questions concerning the use of different television stations, the advertising segments, the footage used, the broadcast time and also the detection of dependence between some variables. The results of the analysis are summarized in the conclusion.
Keywords: travel agencies; mass media communication; advertisement

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 6. 2017
Date of submission: 30. 4. 2018
Date of defense: 31. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62654/podrobnosti

Files for download

    Last update: