Creating Strategically Competitive Luxury Brand Concept

Thesis title: Creating Strategically Competitive Luxury Brand Concept
Author: Grmuša, Nevena
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zlatić, Marija
Opponents: Neumannová, Pavla
Thesis language: English
Abstract:
This thesis investigates how to create strategically competitive luxury brand concept. The aim of this thesis is to discover the main factors of importance when developing one luxury brand and to analyze the relationship between the perceived value of luxury brands between the millennials and generation X. A quantitative method approach and qualitative method approach was employed to study this relationship. Results indicate that there are many similarities in perceiving value of luxury brands between these generations, which is thoroughly explained in the thesis. The findings of this thesis are value specifically to managers and academics as they bring forward examination of the millennials’ perceiving of luxury.
Keywords: Luxury Brand Management; Luxury Marketing; New Luxury Customers
Thesis title: Vytváření Strategie Kompetitivního Konceptu Luxusní Značky
Author: Grmuša, Nevena
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zlatić, Marija
Opponents: Neumannová, Pavla
Thesis language: English
Abstract:
Tato diplomová práce zkoumá jak vytvořit kompetitivní strategicý koncept pro luxusní značku. Cílem je odhalit nejdůležitější faktor při vývoji takového konceptu a zároveň zanalyzovat rozdíly ve vnímaní hodnoty luxusních značek mezi mileniály a generací X. Ke studiu tohoto vztahu byla použita jak kvantitativní, tak kvalitativní metoda. Výsledky výzkumu naznačují, že obě tyto generace vnímají zmíněné značky podobně, což je dále následně důkladně rozebráno a vysvětleno. Tato práce přinese hodnotu zejména manažerům a akademikům, jelikož osvětluje vnímání luxusních značek mileniály.
Keywords: Management Luxusní Značky; Marketing Luxusu; Noví Zákazníci v Luxusním Sektoru

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/International Business - Central European Business Realities
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 5. 2017
Date of submission: 30. 4. 2018
Date of defense: 7. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62211/podrobnosti

Files for download

    Last update: