Analysis of curent situation and proposal of marketing communication of the coffee shop

Thesis title: Analýza současného stavu a návrh marketingové komunikace prodejny s kávou
Author: Randáková, Daniela
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Truhlář, Filip
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na tvorbu marketingové komunikace a využití komunikačních nástrojů k propagaci prodejny s kávou. Cílem je na základě analýz navrhnout zlepšení marketingové komunikace prodejny s kávou Cafe Ebel. Teoretická část pojednává o terminologii z oblasti marketingu, marketingového mixu, marketingové komunikace a komunikačního mixu a spotřebního chování. Praktická část se zabývá situační analýzou, analýzou spotřebního chování na trhu s kávou a analýzou nástrojů marketingového a komunikačního mixu vybrané prodejny. Součástí práce je pak návrh na zlepšení komunikace a nové možnosti využití komunikačních nástrojů.
Keywords: marketingový mix; komunikační mix; marketingová komunikace; marketing
Thesis title: Analysis of curent situation and proposal of marketing communication of the coffee shop
Author: Randáková, Daniela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Truhlář, Filip
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis is focused on the creation of a marketing communication and on the use of communication tools to promote a coffee shop. The aim is to propose an improvement of the existing marketing communication of Cafe Ebel. The theoretical part describes the terminology of marketing, marketing mix, marketing communication, communication mix and consumer behavior. The practical part deals with situational analysis, analysis of consumer behavior in coffee market and analysis of tools of marketing and communication mix. At the end of this thesis there is a proposal of improvement of the communication. New possibilities of using communication tools are also mentioned.
Keywords: marketing mix; communication mix ; communications; marketing

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Multimédia v ekonomické praxi
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Multimedia

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 3. 2018
Date of submission: 2. 5. 2018
Date of defense: 13. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/65629/podrobnosti

Files for download

    Last update: