GDPR - Analysis of impacts on business processes in primary and secondary school environment
Thesis title: | GDPR – analýza dopadov na biznis procesy v prostredí základných a stredných škôl |
---|---|
Author: | Fedor, Patrik |
Thesis type: | Bachelor thesis |
Supervisor: | Chlapek, Dušan |
Opponents: | Bruckner, Tomáš |
Thesis language: | Slovensky |
Abstract: | Hlavnou témou tejto bakalárskej práce je Obecné nariadenie o ochrane osobných údajov, známym tiež ako GDPR. Toto nariadenie nahrádza pôvodné nariadenie o ochrane osobných údajov a zjednocuje podmienky pre členské štáty Európskej únie. Zmena postihne každú organizáciu, ktorá spracúva osobné údaje obyvateľov krajín EÚ. Na začiatku práce je charak-terizovaná problematika GDPR, ktorá zahŕňa najzásadnejšie legislatívne zmeny, povinnosti správcov a spracovávateľov osobných údajov a posilnenie práv dátových subjektov. Boli zdôraznené rozdiely medzi českými školami a zahraničnými školami, ktoré pôsobia na území Českej republiky. Táto práca sa zameriava na analýzu dopadov na procesy v prostredí zá-kladných a stredných škôl, pôsobiacich v Českej republike. Charakterizovali sa tieto organi-zácie, identifikovali a namodelovali sa typové procesy, ktoré v týchto organizáciách prebie-hajú. Ďalej sa zadefinovali osobné údaje, ktoré sa spracúvajú v týchto organizáciách. V ďalšej časti práce sa identifikovali nezrovnalosti s ohľadom na GDPR a navrhli sa opatre-nia pre zaistenie súladu s týmto nariadením. Pri návrhu opatrení sa analyzovala aj závažnosť nesúladu a vytvorila sa teplotná mapa, ktorá to znázorňuje. |
Keywords: | gdpr; osobné údaje; procesy na základných a stredných školách; model tvorby pridanej hodnoty; nezrovnalosť s gdpr |
Thesis title: | GDPR - analýza dopadů na byznys procesy v prostředí základních a středních škol |
---|---|
Author: | Fedor, Patrik |
Thesis type: | Bakalářská práce |
Supervisor: | Chlapek, Dušan |
Opponents: | Bruckner, Tomáš |
Thesis language: | Slovensky |
Abstract: | Hlavním tématem této práce je Obecné nařízení o ochraně osobních údajů, známým také jako GDPR. Toto nařízení nahrazuje původní nařízení o ochraně osobních údajů a sjednocuje podmínky pro členské státy Evropské unie. Změna postihne každou organizaci, která zpraco-vává osobní údaje obyvatel zemí EU. Na začátku práce je charakterizována problematika GDPR, která zahrnuje nejzásadnější legislativní změny, povinnosti správců a zpracovatelů osobních údajů a posílení práv datových subjektů. Byly zdůrazněny rozdíly mezi českými školami a zahraničními školami, které působí na území České republiky. Tato práce se zamě-řuje na analýzu dopadů na procesy v prostředí základních a středních škol, působících v České republice. Charakterizovaly se tyto organizace, identifikovaly a namodelovaly se ty-pové procesy, které v těchto organizacích probíhají. Dále se definovaly osobní údaje, které se zpracovávají v těchto organizacích. V další části práce se identifikovaly nesrovnalosti s ohle-dem na GDPR a navrhly se opatření pro zajištění souladu s tímto nařízením. Při návrhu opat-ření se analyzovala i závažnost nesouladu a vytvořila se teplotní mapa, která to znázorňuje. |
Keywords: | nesrovnalost s gdpr; osobní údaje; gdpr; procesy na základních a středních školách; model tvorby přidané hodnoty |
Thesis title: | GDPR - Analysis of impacts on business processes in primary and secondary school environment |
---|---|
Author: | Fedor, Patrik |
Thesis type: | Bachelor thesis |
Supervisor: | Chlapek, Dušan |
Opponents: | Bruckner, Tomáš |
Thesis language: | Slovensky |
Abstract: | The main topic of this bachelor's thesis is General Data Protection Regulation also known as GDPR. This regulation replaces the original regulation dealing with protection of personal data and unifies conditions in individual member states of European Union. This change af-fects every organisation, which processes personal data of citizens of member states of the EU. At the beginning of the thesis the GDPR issue is characterized, which includes the most fun-damental legislative changes, the duties of administrators and personal data processors and strengthened rights of the data subjects. The differences between Czech schools and foreign schools operating in the territory of the Czech Republic were highlighted. This work focuses on the analysis of impacts on processes in primary and secondary schools in the Czech Re-public. These organizations were characterized, identified and standardised processes, which take place in these organizations, were modelled. In the next part, personal information pro-cessed in these organizations has been defined. The following part of the thesis, gaps regard-ed to GDPR, were identified and measures to ensure compliance with this regulation were proposed. The severity of the gap was also analysed. At the end of the thesis, heat map was created, which represents the severity of the gaps. |
Keywords: | gdpr; personal data; processes at elementary and secondary schools; value added chain diagram; contradiction with gdpr |
Information about study
Study programme: | Aplikovaná informatika/Aplikovaná informatika |
---|---|
Type of study programme: | Bakalářský studijní program |
Assigned degree: | Bc. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Informatics and Statistics |
Department: | Department of Information Technologies |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 14. 2. 2018 |
---|---|
Date of submission: | 1. 5. 2018 |
Date of defense: | 13. 6. 2018 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/64779/podrobnosti |